Take Action and Stand with the Pelayo-Valenzuela Family

0 have signed. Let’s get to 1,000!

The housing crisis in San Francisco continues to upend the lives of everyday families - everything from an increase of unjust Owner Move-In Evictions to the usage of state-level loopholes like Costa Hawkins to impose astronomical rent increases. But, where there are unjust evictions there is a community standing up for our right to stay.

Join us and take action as we support the the Pelayo-Valenzuela Family and urging Kelly & Dien Nguyen (Sylvan LLC), and Lisa Nguyen to rescind this unjust Owner Move In eviction NOW and allow these long-term tenants to remain in their San Francisco home and stop all forms of harassment of the family.

Faustino, Norma, and their family have been living in their Bayview  District apartment since October 1998 — for nearly 20 years. Now their landlords Kelly & Dien Nguyen (Sylvan LLC), and Lisa Nguyen, are trying (yet again) to evict them using the pretext of an Owner Move-In. Last June, the couple received their first notice of eviction. “It hurt us to think we would have to leave our home of 20 years, a home where my daughter and two sons were born and grew up in, and where the schools were close by,” says Norma Pelayo. Adds Faustino, “For the second time we are going through an unjust and bad faith eviction.”

The couple successfully fought off the first attempt which was deemed illegal, but the landlord is determined to evict them and claims she wants to move in, however, Lisa Nguyen appears to be still living in a home in San Francisco. In addition there have been several new tenancies over the years, none of which any of the landlords attempted to move in.

Through the consistent efforts by housing rights organizers and impacted families like Norma and Faustino, the San Francisco Board of Supervisors approved legislation intended to curb the widespread misuse of Owner Move-In Evictions. Unfortunately Norma and Faustino are not covered by this new law they helped get passed, and their notice has expired. The situation is urgent and these community leaders need us more than ever to urge the landlord do the right thing and rescind this unjust eviction.

To read more about Faustino and Norma’s story HERE

***********************

Tome Acción y Ayude a Poner Alto al Desalojo de la Familia Sanchez

La crisis de vivienda en San Francisco continúa afectando las vidas de familias - con aumentos de renta o desalojos injustos por mudanza de dueños o al usar leyes estatales como Costa Hawkins para imponer un aumento de renta astronómico. Pero donde hay desalojos injustos hay comunidad luchando por nuestro derecho a permanecer.

Apoye a la familia Pelayo-Valenzuela Family a urgir a Kelly & Dien Nguyen (Sylvan LLC), & Lisa Nguyen: revocó el desalojo injusto de Mudanza de Dueño AHORA y permite que estos inquilinos de largo plazo permanecen en su hogar en San Francisco y para todo tipo de acoso hacia la familia

Faustino, Norma, y su familia ha estado viviendo en su hogar en el distrito de Portola desde Octubre 1998 -- for casi 20 años. Ahora los dueños Kelly & Dien Nguyen (Sylvan LL) y Lisa Nguyen, están intentando (otra vez) de desalojarlos con el pretexto que de desalojo por Mudanza de Dueño.

El junio pasado, la pareja recibió el primer aviso de desalojo. “Duele pensar que tendremos que desalojar nuestro hogar de 20 años, el hogar donde mi hija y dos ninos nacieron y crecieron, y donde hay escuelas cerca,” comentó Norma Pelayo. Agregar Faustino, “Por la segunda vez estamos pasando por un desalojo injusto y de mala fe.”

La pareja exitosamente luchó contra el primer intento al desalojo cual fue juzgado como ilegal, pero los dueños están determinados en desalojarlos y reclaman que se van a mover, pero, Lisa Nguyen aparece todavía vivir en su hogar en San Francisco. En adición, se han visto varios nuevos inquilinato en el edificio sobre los años, pero los dueños no intentaron de moverse.

A través de los constantes esfuerzos de organizadores de derechos de vivienda y familias afectadas como Norma y Faustino, la Mesa de Supervisores de San Francisco aprobó legislación con la intención de frenar el mal uso de Desalojos por Mudanza de Dueños. Infortunadamente Norma y Faustino no están cubiertos bajo esa nueva ley que ayudaron a pasar, y su aviso ahora se ha expirado. La situación es urgente y estos líderes comunitarios nos necesitan más que nunca para urgir a los dueños que hagan la cosa correcta y revocen el desalojo injusto.

Aqui para leer mas sobre la historia de Faustino y Norma

Today: Causa is counting on you

Causa Justa needs your help with “Kelly Nguyen 415-225-1293: Take Action and Stand with the Pelayo-Valenzuela Family”. Join Causa and 839 supporters today.