Take Action and Help Keep the Sanchez Family in Their Home

0 have signed. Let’s get to 500!

Espanol Abajo

The housing crisis in San Francisco continues to upend the lives of everyday families - from an increase of unjust Owner Move-In Evictions to the usage of state-level loopholes like Costa Hawkins to impose astronomical rent increases. But, where there are unjust evictions there is a community standing up our right to stay.

Join us and take action as we support the Sanchez’s Family and asking Madhu Sridhar & Anjali Sridhar of Sridhar Equities to rescind rent increase notice & leave rent at $2K

In May we told you about Trinidad Sanchez and her family when they received the keys to their refurbished Bayview apartment, which had suffered serious damage after a fire.

We also told you that they were facing the threat of a huge “Costa Hawkins” rent increase. Well it happened. On June 28, Mr. Cody Chapman, property manager, delivered a notice that as of Sept 1st 2017, Trinidad’s rent would be increased by $1,000. Along with the notice Mr. Chapman stated that they “hope to open a dialogue for buyout options.” making it clear that this landlord wants the family out.

Astonishingly, the landlord Madhu Sridhar & Anjali Sridhar of Sridhar Equities previously listed the home for $3,700 even before he had informed the Sanchez family that their home had been refurbished and was ready to for them to return. This of course is not the first time that Madhu Sridhar & Anjali Sridhar of Sridhar Equities have acted unethically. Their history as landlords includes an attempt to  displace 33 Filipino families in Alameda, and a lawsuit for failing to keep their units in habitable conditions. For these landlords a massive Costa Hawkins rent increase to a family that has just survived a fire in their unit is just another part of their unscrupulous business practices.

Stand with Trinidad and her family by signing this petition urging this landlord to rescind the rent increase and to leave the rent at $2,000.  Landlords that are bad actors should not be allowed to continue to abuse their tenants and be rewarded for it.

To read more about Trinidad's Story  HERE

**************************************************************************************************

Tome Acción y Ayude a Poner Alto al Desalojo de la Familia Sanchez

La crisis de vivienda en San Francisco continúa afectando las vidas de familias - con aumentos de renta o desalojos injustos por mudanza de dueños o al usar leyes estatales como Costa Hawkins para imponer un aumento de renta astronómico. Pero donde hay desalojos injustos hay comunidad luchando por nuestro derecho a permanecer.

Apoye a la Familia Sanchez urgiendo a Madhu Sridhar & Anjali Sridhar de Sridhar Equities rebocen el aviso de aumento de renta y dejen la renta a $2K

En Mayo, les dejamos saber  de Trinidad Sanchez y su familia cuando recibieron llaves de su apartamento renovado en el Bayview, cual había sufrido un danos tremendo por un incendio.

También les dejamos saber que estaban enfrentando una amenaza de un aumento de renta astronómico de “Costa Hawkins.” Bueno sucedio. El 28 de Junio, Cody Chapman, el encargado de la propiedad, le entregó al aviso de aumento de renta empezando el 1ero de septiembre 2017, el aumento de rental aumentaría por $1,000. Con al aviso el Snr. Chapman comentó que “esperamos poder dialogar sobre ofertas de compra,” haciendo claro que los dueños quieren a la familia afuera.

Asombrosamente, los dueños Madhu Sridhar & Anjali Sridhar de Sridhar Equities habían listado el hogar por $3,700 antes de informar a la familia Sanchez que el hogar se había reparado y estaba listo para que ellos regresaran. Claro, está no es la primera vez que Madhu Sridhar & Anjali Sridhar de Sridhar Equities han actuado sin éticos. Su historia como dueños incluye un intento a desplazar a 33 familia Filipinas en Alameda, y hay una demanda por negligencia de mantener la vivienda en condiciones habitables. Para estos dueños un aumento masivo de Costa Hawkins a una familia que ha sobrevivido un incendio en su unidad es otra parte de sus prácticas inescrupulosas.

Unese con Trinidad y su familia en firmar esta petición y urgir a los dueños que recogen el aumento de renta y dejen la renta a $2,000. Dueños que son malos actores no deben ser autorizados a seguir abusando de sus inquilinos y ser recompensados por hacerlo.

AQUI para leer mas sobre la historia de Faustino y Norma

Today: Causa Justa :: Just Cause is counting on you

Causa Justa :: Just Cause needs your help with “Keep the Sanchez Family in Their Home”. Join Causa Justa :: Just Cause and 430 supporters today.