CEO Karina & Board President Andrea: Give our students the schools they deserve

Victory

CEO Karina & Board President Andrea: Give our students the schools they deserve

This petition made change with 872 supporters!
IHSCA & IJLA community started this petition to k.ayala-bermejo@idpl.org and

The Instituto Health & Science Career Academy (IHSCA) & Instituto Justice Leadership Academy’s (IJLA) Chicago Teachers Union bargaining team has submitted proposals to our IDPL CEO Karina Ayala-Bermejo & their bargaining team.  Our proposals, which have been agreed to by other charter operators, would provide students & teachers with the schools they deserve. Charter schools receive 8% more funding per student than CPS district schools, so our employer has the money to meet our proposals and fund our schools. Unfortunately, these funds are going towards management & expansion, instead of into our classrooms. Our contract articles include:
-Smaller class sizes
-Nurse (we currently don’t have )one & wrap around services
-Special education and English Language Learner (ELL) protections
-Sanctuary schools to protect our undocumented students
-More resources & technology
-stability for our students through equal pay to CPS teachers,
-and much more!

Unfortunately, our CEO & her bargaining team have not agreed to a fair contract. Due to this, our CEO forced us to go on strike May 1st after school & we are still on strike now.

Therefore; we, the parents, students, educators & community of Instituto Health & Science Career Academy (IHSCA) & Instituto Justice Leadership Academy (IJLA), demand that IDPL CEO Karina Ayala-Bermejo & IDPL Board President Andrea Sáenz agree to a fair contract that provides the schools our students & teachers deserve, so we can end this strike.

El Comité Negociador de la Unión de Maestros de Chicago (CTU) de las Academias de Carreras de Salud y Ciencia (IHSCA) y de Liderazgo en Justicia (IJLA), han sometido propuestas a nuestra Oficial Ejecutiva en Jefe (OEJ) Karina Ayala-Bermejo y a su comité negociador. Nuestras propuestas, las cuales han sido aceptadas por otras organizaciones que operan las escuelas “chárter”, proveerían a los maestros y estudiantes las escuelas que merecemos. Las organizaciones que operan las escuelas “chárter” recibieron 8% más de fondos por cada estudiante, que las escuelas públicas de Chicago (CPS), por tanto IHSCA e IJLA tienen el dinero para pagar nuestras propuestas y sostener nuestras dos escuelas. Desafortunadamente, estos fondos se utilizan para pagar a la gerencia y para expandir servicios, en lugar de financiar nuestros salones de clase. Nuestros artículos para un nuevo contrato, incluyen los siguientes asuntos:

-Salones de clase con menos estudiantes.
-Tener una enfermera (no tenemos ninguna ahora) y servicios para apoyo a estudiantes completos.
-Protecciones para estudiantes de educación especial y para estudiantes de inglés como segunda lengua.
-Ser una escuela santuario que proteja a nuestros estudiantes indocumentados.
-Más recursos y tecnología.
-Estabilidad para nuestros estudiantes mediante la paga equitativa con los maestros de las escuelas públicas de Chicago (CPS).
-Y otros asuntos para mejorar la escuela.

Desafortunadamente, nuestra OEJ y su comité negociador no han acordado este contrato justo que exigimos. Por tal razón, el pasado miércoles 1ro. de mayo, nos vimos forzados a comenzar una huelga que continua hasta el día de hoy.

Por tanto, nosotros, los educadores, estudiantes, padres y la comunidad a la cual sirven IHSCA e IJLA, exigimos tanto a la OEJ del Instituto del Progreso Latino, la Sra. Karina Ayala-Bermejo, como a la Presidente de la Junta Directora del Instituto del Progreso Latino, la Sra. Andrea Sáenz, que acuerden a favor de un contrato laboral justo que provea las escuelas que nuestros estudiantes y maestros merecen, para así acabar de una vez con esta huelga.

Victory

This petition made change with 872 supporters!