We want to plead allegiance to Canada, not the Queen...

0 have signed. Let’s get to 100!

The English text follows the French version.

Un conseiller municipal s’est récemment vu refuser son siège de conseiller car, dû à ses croyances personnelles, il a refusé de plaider allégeance à la reine lors de son serment d’allégeance. Nous croyons que le présent serment d’allégeance ne représente pas adéquatement les valeurs canadiennes.

Par la présente, nous demandons que le serment d’allégeance à la reine soit modifié serment au Canada. De plus, nous demandons que le serment d’allégeance puisse être récité dans toutes langues des Premières Nations du Canada, en français ou en anglais.

Si le serment d’allégeance ne peut pas officiellement être modifié, nous demandons que les politiciens et les fonctionnaires qui doivent être assermenté aient l’option de réciter le serment d’allégeance à la reine ou au Canada dans toutes langues des Premières Nations du Canada, en français ou en anglais.

La présente pétition est un acte de solidarité pour tous les Canadiens. Nous vous encourageons à signer cette pétition, de la partager avec votre famille et vos amis ainsi qu’avec vos élus municipaux, provinciaux, territoriaux et fédéraux.

*****************************************************************************
In recent events, an elected municipal councilor was refused his seat as councilor because he refused to plead allegiance to the queen due to personal beliefs. We believe that the current oath of allegiance doesn’t adequately represent Canadian values.

We ask that the Oath of Allegiance be changed from an Oath to the Monarchy to an Oath to Canada. We furthermore ask that the Oath of Allegiance may be recited in any native Canadian language used by any First Nations people of Canada, in French or English.

If the oath of allegiance may not be formally changed, we ask that the public servants taking the oath have the option to plead allegiance to the to the queen or to Canada in any native Canadian language used by any First Nations people of Canada, in French or English.

This petition is an act of solidarity for all Canadians. We encourage you to sign this petition, to share with your family and friends along with your municipal, provincial, territorial and federal politicians.

Today: Luc is counting on you

Luc Pepin needs your help with “Justin Trudeau: We want to plead allegiance to Canada, not the Queen...”. Join Luc and 65 supporters today.