COVID-19 & Immigration-Reunite families speed up the immigration process.

0 have signed. Let’s get to 1,000!

Dear Justin Trudeau,

Covid-19 has affected the lives of many. As you can imagine many spouses have applied for citizenship abroad prior to Covid-19 and are awaiting to be reunited with their families. In the uncertainty of what's ahead, if there is a second waive the process of being reunited may not be easy and for some nearly impossible.  Now that the restrictions are being lifted, we are asking that the Quebec and Canada Ministers of Immigration ( Nadine Girault & Marco EL Mendicino)  make reuniting families a priority.

Children need both their parents. Being separated due to immigration applications is already a heavy weight to carry but Covid-19 has made the burden and isolation even more intense. Families are undergoing a huge stress job losses, tighter flying restrictions and even possibly being infected by Covid-19.

In the midst of uncertainty prioritizing reunification of families is a humanitarian right.

Sincerely,

Misha Pelletier

————————————

version française

Première Ministre Justin Trudeau,

Covid-19 a affecté la vie de nombreuses personnes. Comme vous pouvez l'imaginer, de nombreux conjoints ont demandé la citoyenneté t à l'étranger avant Covid-19 et attendent d'être réunis avec leur famille. Dans l'incertitude de ce qui nous attend, s'il y a une seconde dérogation, le processus de réunification peut ne pas être facile et pour certains presque impossible. Maintenant que les restrictions sont levées, je demande que les ministres de l'Immigration du Québec et du Canada (Nadine Girault & Marco EL Mendicino) fassent du regroupement familial une priorité.

Les enfants ont besoin de leurs deux parents. Être séparé en raison de demandes d'immigration est déjà un poids lourd à transporter, mais Covid-19 a rendu le fardeau et l'isolement encore plus intenses. Les familles subissent d'énormes pertes d'emplois stressantes, des restrictions de vol plus strictes et peuvent même être infectées par Covid-19.

Au milieu de l'incertitude, accorder la priorité au regroupement des familles est un droit humanitaire.

Sincèrement,

Misha Pelletier