Get the Canadian parliament to ban the wage gap for visible minorities

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!

Veuillez descendre pour la traduction française

Canada is one of the most racially diverse countries in the world. In 2011, it was home to over 6.2 million people who identified themselves as a member of a visible minority group. Of these, 30.9 per cent (over 1.9 million people) were born in Canada.

Canadians have been affected by the wage gap for too long it's time a law is passed to protect everyone for being paid less simply for their gender, religion or race. A person's pay should be determined by their experience and performance not what the look like or who they worship.

Canada is a country known for its diversity so we need to make sure it lives up to its reputation.

In Canada, university-educated Canadian-born members of a visible minority earn, on average, 87.4 cents for every dollar earned by their Caucasian peers.

The two most populous provinces, Ontario and Quebec, are the lowest-ranked Canadian jurisdictions, with racial gaps of 17.2% and 19.7% , respectively.

This needs to stop! This generation is one of the most powerful because we have so many tools at our disposal. Get the Canadian Parliament to pass a law to end the  wage gap for good! The next generations are counting on you. Make a difference and leave a positive mark on the world.

TRADUCTION

Le Canada est l’un des pays les plus diversifiés sur le plan racial dans le monde. En 2011, plus de 6,2 millions de personnes se sont déclarées membres d’une minorité visible. De ce nombre, 30,9 % (plus de 1,9 million de personnes) sont nées au Canada.

Les Canadiens sont touchés par l’écart salarial depuis trop longtemps. Il est temps qu’une loi soit adoptée pour protéger tous ceux qui sont moins payés simplement pour leur sexe, leur religion ou leur race. La rémunération d’une personne devrait être déterminée par son expérience et son rendement, et non par son apparence ou leur religon.

e Canada est un pays reconnu pour sa diversité, alors nous devons nous assurer qu’il est à la hauteur de sa réputation.

Au Canada, les membres d’une minorité visible ayant fait des études universitaires gagnent, en moyenne, 87,4 cents pour chaque dollar gagné par leurs pairs de race blanche.

Les deux provinces les plus peuplées, l’Ontario et le Québec, sont les provinces canadiennes les moins bien classées, avec des écarts raciaux de 17,2 % et de 19,7 % respectivement.

Cela doit cesser! Cette génération est l’une des plus puissantes parce que nous avons tant d’outils à notre disposition. Amenez le Parlement canadien à adopter une loi pour mettre fin à l’écart salarial pour de bon! Les prochaines générations comptent sur vous. Faites une différence et laissez une marque positive sur le monde.

0 have signed. Let’s get to 100!