Petition Closed

Ban Plastic Bags in Canada

This petition had 25,813 supporters

We all know that the planet is a really bad condition and that's because of us, humans. Climate change is a real problem these days, and has been for the last years, but we cannot get climate change without social change. We have to change our habits and to do so, I invite you to tell the Prime Minister, Justin Trudeau, to ban plastic bags all over Canada. These bags are a big part of the pollution problem and it would be a great start to ban others trashes.

On sait tous que la planète est en très mauvaise condition et que cela est à cause de nous. Le réchauffement climatique est un problème ces jours-ci et il l'est depuis plusieurs années, mais on ne peut pas obtenir de changements climatiques sans changements sociaux. On doit modifier nos habitudes de vie et pour ce faire, je vous invite à dire au premier ministre Justin Trudeau, de bannir les sacs de plastiques à travers toutes les provinces du Canada. Ces sacs forment une grande partie de la pollution de notre Terre et l'interdiction de ceux-ci serait un bon départ pour bannir d'autres types de déchets plus tard.

Today: Marie-Kim is counting on you

Marie-Kim PICHÉ needs your help with “Justin Trudeau: Ban Plastic Bags in Canada”. Join Marie-Kim and 25,812 supporters today.