Ask the Canadian government's help to the Albanian population after devastating earthquake

0 have signed. Let’s get to 50,000!

(Un message en français va suivre)

To the Honorable Mr. Justin Trudeau,

On November 26, in the early hours of the morning, and in the hours that followed, our country of origin, Albania, suffered several seismic shocks causing damage never seen before in the region. Earthquakes, up to magnitudes of 6.4 on the Richter scale, and sometimes as long as 30 seconds, have caused dozens of deaths and hundreds of injuries to date. In addition, thousands of Albanians are currently homeless and in a state of panic.

Several countries have helped, such as Kosovo, France, the United States, etc. The Albanian diaspora in Canada, made up of about 30,000 people, also mobilized and raised tens of thousands of dollars in 24 hours, only on the basis of individual donations, encouraged by the albanian associations across Canada.

Therefore, in order to provide as much assistance as possible, and knowing Canada's historically great role in international help and assistance, we ask you, Mr. Justin Trudeau, Prime Minister of Canada, to help our country in this time of national crisis.

Please accept, Mr. Trudeau, our best regards!

À l'honorable M. Justin Trudeau,

Le 26 novembre, aux petites heures du matin, et lors des heures qui s'en sont suivies, notre pays d'origine, l'Albanie, a été victime de plusieurs chocs sismiques causant des dommages jamais vus auparavant dans la région. Les tremblements de terre, allant jusqu'à des magnitudes de 6.4 sur l'échelle de Richter, et durant parfois aussi longtemps que 30 secondes, on causé à ce jour des dizaines de morts et des centaines de blessés. De plus, des milliers d'albanais se trouvent à ce jour sans-abris et en état de panique.

Plusieurs pays ont apporté leur aide, comme le Kosovo, la France, les États-Unis, etc. La diaspora albanaise au Canada, constituée d'environ 30 000 personnes, s'est également mobilisée et a réussi à amasser des dizaines de milliers de $ en 24h, seulement sur base de donations individuelles, appuyées par quasi toutes les associations d'albanais à travers le Canada.

C'est pourquoi, dans un souci d'apporter la plus grande aide possible, et connaissant le rôle historiquement grandiose du Canada en ce qui a trait à l'aide internationale, on vous demande à vous, M. Justin Trudeau, Premier Ministre du Canada, de bien vouloir aider notre pays.

Veuillez agréer, M. Trudeau, nos salutations les plus distinguées.