Låt Thorsten Flinck vara med i Melodifestivalen 2020

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Herman i plural started this petition to #justice4Thorsten and

Årets upplaga av melodifestivalen är lika storslaget, fabulöst och ikonsikt som vanligt! Programmet innehåller såväl nya som gamla klassiska artister och låtarna verkar bjuda på det vanliga halvdana och uttjatade innehållet som alltid, precis som vi vill ha det! Såklart är det bara mellanakterna som vi egentligen vill bevittna men att se dessa desperata och dammiga sångare skrika efter relevans blir aldrig tråkigt.

Året är 2020 och Melodifestivalen fyller 60 år som en del av alla traditionsenliga svenskars soff-sittar-lördag men det verkar som att något fattas.. Är det kanske glamouren som försvunnit? Nej självklart inte, den fantastiska Sean Banan är ju med. Är det kanske dom riktigt rörande sångtexterna som slutat skrivas? Nej gud nej, jag kan knappt räkna alla tårar jag föll under den emotionella och kraftfulla låten "boys with emotions", framförd av ultra kändisen Felix Sandman. Men vad är det då som fattas? JO, självklart Thorsten Flinck!

Jag kan nog tala för oss alla när jag säger att vi var i chock när SVT publicerade nyheten om att dom tar avstånd från Thorsten och att han inte ska få vara med i årets program på grund av att han är åtalad för bland annat olaga hot. Helt plötsligt känns hela programmet otroligt trist. Varför ska vi lägga ner tid på att se ett så urmjölkat program om man inte ens kan roa sig med att bevaka Thorsten Flincks vinglande? Vad ska vi göra utan denna tragiska och fantastiska ikon? Låt inte Thorstens privatliv få påverka hans minst sagt unika konstnärskap!! Låt Thorsten få vara med i Mello 2020!! Det är mer än bara fel att diska honom, det är ett brott mot folkets underhållningsbehov!

#Justice4Thorsten

0 have signed. Let’s get to 100!