Protect Junta's legacy by demanding new and competent leadership

0 have signed. Let’s get to 500!

[Español abajo]

[Edits below/Ediciones abajo]

Junta for Progressive Action is a crucial part of the Fair Haven community, as well as the greater New Haven community. For almost fifty years, Junta has fulfilled and even exceeded its mission:  to provide services, programs and advocacy that improve the social, political and economic conditions of the Latino community in greater New Haven while nurturing and promoting its cultural traditions as it builds bridges with other communities. However, we the undersigned residents of New Haven believe that Junta’s current leadership threatens its ability to continue serving this important mission.

Surrounded by talented and passionate staff, Executive Director Sandra Trevino has failed her leadership duties both within and outside the organization. Within the organization, she has acted abusively towards multiple staff members, fired two passionate and competent staff members with no reasonable grounds, and caused an additional staff member to resign under duress. Meanwhile, outside the organization, she has demonstrated a consistent disconnect from the community she claims to serve. This disconnect is expressed most clearly by her absence from most, if not all, community events.

In light of the growing hostility and violence facing immigrant communities under the Trump regime, Junta’s work is more critical than ever. Yet, two of the staff members best positioned to advance this work were wrongfully terminated—and another chose to resign due to the hostile work environment. Now more than ever, we need Junta to honor its history and embody its mission. To avoid losing the trust of the community, Junta must restore its leadership immediately.

Therefore, we the community of greater New Haven submit the following demands to the board of directors of Junta for progressive action.

-First, we demand Sandra Trevino be removed as Executive Director immediately.

-Second, we demand the board of directors become more inclusive of the immigrant communities it serves. We demand the board includes at least two community leaders in all decision making processes.

-Third, we demand all employees that were unjustifiably terminated to be reinstated in the organization

We request that the Board of Directors responds to each of these demands in writing within a week after delivery of this petition. You can make your response in writing to the Greater New

Haven Latino Community.

Sincerely,

Greater New Haven Community

justice4junta@gmail.com

=============================================

Junta for Progressive Action es parte fundamental tanto de la comunidad de Fair Haven, como de la comunidad de New Haven y sus alrededores. Por casi cincuenta años, Junta ha cumplido y hecho mucho más que lo que establece su misión: proveer servicios, programas y apoyo para mejorar las condiciones sociales, políticas, y económicas de la comunidad latina en New Haven, así como fomentar y promover sus tradiciones culturales mientras se construye relaciones con otras comunidades. Sin embargo, los residentes de New Haven aquí firmantes creemos que los líderes actuales de Junta están impidiendo que se cumpla con esta importante misión.
Aun con personal talentoso y entregado, la Directora Ejecutiva Sandra Treviño ha fracasado en su papel de líder dentro y fuera de la organización. Dentro de la organización, ha actuado de manera abusiva contra varios miembros de su personal: despidió a dos personas sumamente entregadas y competentes sin razones convincentes, mientras que otro miembro del personal se vio forzado a renunciar. Mientras tanto, fuera de la organización, la directora ha mostrado una desconexión constante con la comunidad a la que asegura servir. Esa desconexión se expresa muy claramente por medio de su ausencia de la mayoría de los eventos comunitarios, si no es que de todos ellos.
A la luz de la creciente hostilidad y violencia que la comunidad inmigrante enfrenta bajo el régimen de Trump, el trabajo de Junta es más vital que nunca. Aun así, dos miembros del personal, altamente calificados para continuar este trabajo fueron injustamente despedidos – y otro decidió renunciar debido a la hostilidad en el ambiente de trabajo. Ahora más que nunca, Junta debe hacer honor a su historia y llevar a cabo su misión. Para evitar perder la confianza de la comunidad, Junta debe renovar a sus líderes inmediatamente.
Por las razones aquí expuestas, la comunidad de New Haven y sus alrededores hace entrega de estas exigencias a la Junta de Directores de Junta for Progressive Action:
-Primero, exigimos que Sandra Treviño sea destituida como Directora Ejecutiva de manera inmediata.
-Segundo, exigimos que la Junta de Directores actúe de modo más incluyente con las comunidades inmigrantes a las cuales sirve. Demandamos que la junta incluya al menos a dos líderes comunitarios en todos los procesos en que se tomen decisiones.
-Tercero, exigimos que les sean devueltos sus puestos a todos los trabajadores que fueron despedidos injustificadamente.
Le pedimos a la Junta de Directores que responda por escrito a cada una de estas exigencias dentro de los siete días que sigan a la entrega de esta petición. Su respuesta por escrito debe dirigirse a la Comunidad Latina de New Haven y alrededores.
Atentamente,
La Comunidad de New Haven.
Justice4junta@gmail.com

Edits/Ediciones

It was previously stated that only one employee quit due to the hostile working conditions. As of August 18th, TWO employees quit due to hostile working conditions

=========

Antes se había mencionado que solo uno empleado renuncio debido al ambiento hostil. El 18 de Agosto, un SEGUNDO empleado decidió renunciar debido al ambiente hostil en el trabajo.

Today: Justice For Junta is counting on you

Justice For Junta needs your help with “Junta's Board of Directors: Protect Junta's legacy by demanding new and competent leadership”. Join Justice For Junta and 228 supporters today.