Demana a TripAdvisor que accepti el català

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!

TripAdvisor és un dels llocs web de viatges i turisme més importants del món. Pots comparar preus d'hotels, de vols, de restaurants, d'atraccions turístiques... i fer la reserva directament des de la seva web. També demana a tots els seus usuaris que escriguin ressenyes dels llocs on han estat per tal d'ajudar a persones que pensen visitar-los.

Però les opinions en català no són acceptades, perquè el català "infringeix les directrius sobre idiomes" de la web, propietat de la companyia nord-americana Liberty Media. A TripAdvisor pots escriure opinions en hebreu, eslovè, croata, danès, finès, noruec o suec (tots ells, segons la Wikipedia, idiomes amb menys parlants que el català).

El català, a més de ser idioma co-oficial a Catalunya, les Balears i la Comunitat Valenciana, és l'únic idioma oficial a Andorra. TripAdvisor, amb la seva política d'idiomes, menysté totes les persones que el tenim com a llengua materna i que el fem servir cada dia en la nostra vida quotidiana, i menysté també tots els parlants d'altres idiomes oficials del món que tampoc són acceptats en aquesta web (com el basc o el gallec, per exemple).

Per això demanem que TripAdvisor modernitzi la seva política lingüística i admeti que els usuaris puguin escriure en català o en qualsevol altre idioma oficial del món, perquè protegir i potenciar l'ús de llengües considerades minoritàries hauria de ser premiat enlloc de penalitzat.

Hoy: Anna cuenta con tu ayuda

Anna Bosch i Garcia necesita tu ayuda con esta petición «John C. Malone: Fes que TripAdvisor accepti el català». Únete a Anna y 59 personas que ya han firmado.