TENANTS IN WALTHAM SEEK PROTECTION

0 have signed. Let’s get to 500!

As the city of Waltham lifts its emergency pandemic orders, many of our community members are not being called back to work or have very few hours some even 2 hours per week. Economists are not optimistic and predict that it will take time to recover; maybe a year. TENANTS in Waltham need PROTECTION.

Meanwhile, families in Waltham have ALREADY started receiving notices to pay rent or vacate. Housing rights experts in Massachusetts anticipate a "tsunami" of evictions once the housing courts are open and the moratoria orders are lifted. This PROTECTION will allow families to recover from the crisis before having to deal with higher housing costs.

The core of our community's economic development and health resides largely with our tenants; we need our city leaders to PROTECT residential tenants!

We are asking that Mayor Jeannette McCarthy and the members of the Waltham City Council:

EXTEND the current eviction moratorium for one year beyond the end of the federal eviction moratorium,
EXTEND period to repay back rent for one year after the end of the federal eviction moratorium,
FREEZE rent rates (to the rate at March 2020) until one year after the end of the Massachusetts emergency declaration.

Tenants in Waltham are counting on your leadership!

Sincerely,
WATCH CDC Tenant Action Group

_____________________________

A medida que la ciudad de Waltham levanta sus órdenes de emergencia por pandemia, muchos de los miembros de nuestra comunidad no están siendo llamados para volver a trabajar o tienen muy pocas horas; algunos solo son llamados por 2 horas a la semana. Los economistas son muy poco optimistas y predicen que nos llevará tiempo recuperar; hasta quizas un año. LOS INQUILINOS de Waltham necesitamos PROTECCIÓN.

Mientras tanto, las familias de Waltham ya han comenzado a recibir avisos para pagar un alquiler mas alto o desalojar. Los expertos en derechos de vivienda en Massachusetts anticipan un "tsunami" de desalojos una vez que los tribunales de vivienda estén abiertos y se levanten las órdenes de moratoria. Esta PROTECCIÓN permitirá a las familias recuperarse de la crisis antes de tener que lidiar con mayores costos de vivienda.

El núcleo del desarrollo económico y la salud de nuestra comunidad reside en gran medida en nuestros inquilinos; ¡Necesitamos que los líderes de nuestra ciudad PROTEJAN a los inquilinos residenciales!

Le pedimos al alcalde Jeaneth McCarthy y a los miembros del Concejo Municipal de Waltham:
• EXTENDER la moratoria de desalojo actual por un año mas después de finalizar la moratoria de desalojo federal,
• EXTENDER el período para reembolsar el alquiler atrasado durante un año después del final de la moratoria de desalojo federal,
• CONGELE las tarifas de alquiler (a la tarifa de marzo de 2020) hasta un año después del final de la declaración de emergencia de Massachusetts.

¡Los inquilinos de Waltham cuentan con su liderazgo!

Sinceramente,
Tenant Action Group de WATCH CDC