Petición cerrada
Dirigida a Alcalde de Sant Boi de Llobregat Jaume Bosch i Pugès

Salvem l'Ateneu. NO a l'enderroc del teatre!

DINERS PÚBLICS PER FER I NO PER DESFER!

La campanya ‘Salvem l’Ateneu Santboià. No a l’enderroc del teatre’ s'ha creat per tal de frenar la intenció de l’Ajuntament de Sant Boi d’enderrocar l’edifici del teatre l’any 2014 per construir una plaça i, alhora, per tal que l'Ajuntament es comprometi a vetllar per la protecció i rehabilitació dels espais de l’Ateneu Santboià per tal que esdevingui un equipament cultural i social de referència gestionat per la ciutadania.

QUÈ PRETÉN L'AJUNTAMENT?

El passat 5 de novembre el Regidor de Territori i ciutadania, Juan Antonio Tamayo, i la Regidora de Cultura, Montserrat Mirabent, ens van comunicar el propòsit de l’Ajuntament d’enderrocar l’edifici del teatre de l’Ateneu Santboià l’any 2014 per tal de construir una plaça. I, en acabat, l’any 2015, començar a fer obres per rehabilitar l’antiga sala de ball (antiga discoteca Sonik).

L’Ajuntament justifica l’enderroc a partir d’un informe en què que l’arquitecte afirma no haver “considerat necessari demanar l’execució de cales prospectives d’elements constructius concrets de l’edifici”, així com que l’edifici “no presenta símptomes d’importants disfuncions estructurals”, tot i l’abandonament que l’Ajuntament, de forma negligent, ha fet del teatre en els més de tres anys que fa que és de titularitat municipal.

L’any 2015 se celebren eleccions municipals. Què millor que tenir obres públiques per poder publicar plànols 3D a tot color al Viure Sant Boi? Què ha passat amb la voluntat de recuperar l’Ateneu que mostrava l’Ajuntament fa uns anys? No hi ha diners per construir però sí per destruir? Per què s’han de malgastar diners públics en enderrocar un edifici que no presenta disfuncions estructurals?

LA NOSTRA PROPOSTA

Des d’Amics de l’Ateneu Santboià fem una proposta alternativa que hem volgut resumir en aquests 5 punts:

- No a l’enderroc del teatre de l’Ateneu Santboià.

- Protecció del nostre patrimoni. Preservació i protecció dels espais del complex de l'Ateneu per evitar desmillores en l’estructura per inclemències climatològiques i actes vandàlics.

- Rehabilitació progressiva, sostenible i participativa. Recuperació per fases dels diferents espais, començant pels més fàcils de recuperar i acabant amb la inversió més gran: 1) Bingo, 2) Sala de Ball, 3) Teatre.

- Ateneu Santboià cultural i social. Els espais de l’Ateneu Santboià s’han de destinar a un ús cultural i social. No volem ni necessitem una plaça.

- Gestió ciutadana de la cultura com a fórmula de participació directa en la construcció de la vida cultural i social de la ciutat.

Us demanem el vostre suport i col·laboració persalvaguardar aquest edifici històric, part d’un equipament emblemàtic de la vila, i alhora per omplir-lo de projectes culturals i socials que dinamitzin i enriqueixin la nostra ciutat.

Més informació: www.salvemateneu.com

Esta petición fue entregada a:
  • Alcalde de Sant Boi de Llobregat
    Jaume Bosch i Pugès

Ateneu Santboià ha iniciado esta petición con solamente una firma y ahora la petición ha conseguido 1.118 personas que la apoyan. Inicia una petición tu mismo para crear los cambios que quieres ver.

Hoy: Ateneu cuenta con tu ayuda

Ateneu Santboià necesita tu ayuda con esta petición «Jaume Bosch i Pugès: Salvem l'Ateneu. NO a l'enderroc del teatre!». Únete a Ateneu y 1.117 personas que ya han firmado.