Petition Closed

We petition the leadership to act on our behalf...

We, the undersigned are active and retired employees of the Air Canada Corporation, who along with our eligible, related and registered dependents are constituent inheritors by succession of the company policies.  Many of us have worked tireless 24/7 shifts, 365 days a year in all kinds of inclement weather and irregular operations, rallying to help out in unexpected situations during our storied careers to make AC an ongoing success since its inception back in 1937.  We have toiled and made sacrifices under many challenging circumstances with the implicit understanding that we would enjoy the benefit of Employee Travel during active employment and conditional to our Company service, upon retirement.  With the constantly shifting landscape made more turbulent by the complex mergers and acquisitions rampant in our industry, many of these time-honoured benefits offered have been frankly taken-for-granted by us, presuming that they would always be there.  Yet many global airline workers have seen those industry-related policies increasingly shrink and/or disappear, especially for retirees or relegated to some off-shoot hybrid consolation plan.  Thus, we do hereby petition the various unions and associations representing our respective interest;  ACPAALPA-QK Group, CFAU-QK GroupCALDACUPE-AC ComponentIAMAW District 140-AC Locals and UNIFOR Local 2002-AC/QK Bargaining Units, along with IBT-Airline Division (US) and UNITE-LE/100 (UK), for all employees which by extension includes unionized and non-unionized staff adjacent to AC Pionairs, to act on our behalf just as we coalesced and rallied for our "at risk" pension benefits during CCAA.  This was spear-headed by the AC-COU (Council Of Unions) which garnered substantial share interest (17.6M) in exchange for concessions, along with a union-appointed member on the corporate BOD.  We ask that you meet with our Company Employer on our behalf, to enter into discussions to establish a cross-union MOU for a fair, equitable and just Employee Travel benefit policy.  This is no different from other Company Benefits we enjoy such as; Sick Leave, Medical and Pensions, which while negotiable within the framework and parameters of our various bargained Company/Union Collective Agreement Contracts, are administrated by the Company, which would become portable from one unionized/non-unionized group to another.

ACEB Group (AC Employee Beneficiaries; Active, Retired & Dependent)

N.B. in the Signature Section under Street Address, please replace the address details with: Employee/Membership No: ________ / Status _______ (State Which Applies; ActiveRetired or Dependent e.g. AC012345 / Active).  Dependents should list the Employee/Membership No/Status of the person they are related to/dependant on.  ID details will not be published online but will, when delivered to the recipients for signature validity and to maintain the integrity of this important petition.

En Français (tel que promis) ...

Nous, les soussignés, sommes des employés actifs et retraités de la société Air Canada, qui, avec nos dépendants éligibles, associés et enregistrés,sommes héritiers constituants, par succession, des politiques de l'entreprise. Beaucoup d'entre nous avons travaillé inlassablement 24/7, 365 jours par an dans toutes sortes de conditions météorologiques défavorables et opérations irrégulières, nous rassemblant pour aider dans des situations inattendues tout au long de nos carrières, pour faire d’AC un succès continu depuis sa création en 1937.  Nous avons travaillé dur et fait des sacrifices dans beaucoup de situations difficiles avec l’accord implicite que nous aurionsbénéficiédudéplacement des employés durant le service actif et,sous réserve de notre service, durant la retraite.  Avec le paysage sans cesse mouvant, de plus en plus agité par les fusions complexes et les acquisitions rampantes dans notre industrie, nous avons supposé à tort que beaucoup de ces avantages horaires offerts auraient toujours été là.  Encore beaucoup de travailleurs dans le monde du transport aérien ont vu rétrécir de plus en plus, ou disparaître complètement, ces politiques liées à l'industrie, en particulier pour les retraités, ou être reléguées à des plans de consolation hybride hors-shoot.  Ainsi, nous pétitionnonsici les différentes unions et associations qui représentent nos intérêts respectifs; APACALPA-Groupe QKSABC-Groupe QKCALDASCFP-Composante d'ACAIMTA-District 140 Locals d'ACUnifor-Local 2002 Groupe d'AC/QK, ainsi et avec  IBT-Airline Division (US) et Unite-LE/100 (UK) pour tous les employés qui, par extension, comprennent des employés syndiqués et non syndiqués adjacent Pionairs d'AC, d'agir en notre nom, tout comme nous nous sommes regroupés et ralliés pour nos prestations de retraite « en péril » au cours de la LACC. Ceci a été mené par l'AC-COU (Conseil des syndicats), qui a suscité des actions substantielles (17.6M) en échange de concessions, ainsi que d'un membre nommé par l'union sur le BOD corporatif. Nous demandons que vous rencontriez notre employeur en notre nom, pour engager des discussions et établir un protocole d'accord inter-union pour une politique juste et équitable de prestation de déplacements des employés. Cela n'est pas différent des autres Avantages de la société dont nous jouissons comme : Congé de maladie, Médical et Pensions, qui, bien que négociables dans le cadre et les paramètres de nos divers contrats collectifs négociés d’entreprise/syndicat, sont administrés par la société, ce qui pourrait être transféré d'un groupe de syndiqués/non syndiqués à l'autre.

N.B. Dans la Section de Signature en place de l'adresse municipale, veuillez remplacer les coordonnées par : numéro d'employé/adhésion: ________ / _____ Status (État qui s'applique : Actif, Retraité ou Personne à charge par exemple AC012345 / Actif). Les personnes à charge doivent répertorier le numéro de l'employé/adhésion  / statut de la personne à laquelle elles sont liées  ou dont elles dépendent.  Les détails d'identification ne seront pas publiés en ligne, mais seront envoyés aux destinataires pour la validité de la signature et  pour maintenir l'intégrité de cette pétition importante.

This petition was delivered to:
  • President of AC-Component of CUPE
    Michel Cournoyer (President of AC-Component of CUPE)
  • President of ALPA
    Captain Lee Moak (President of ALPA)
  • President of AC Pionairs
    Jacques Levesque
  • President of AC & QK Bargaining Units Local 2002 of Unifor Canada
    Cheryl Robinson
  • President & Directing General Chairperson of District 140 of IAMAW Canada
    Fred Hospes
  • President of ACPA
    Captain Craig Blandford
  • President of CFAU
    Joslyn Dicks
  • Local Council Chair of CALDA
    Russ Williams
  • AC-COU-appointee to AC-BOD
    Roy Romanow
  • President of Local 786/Chair of AC-USA Bargaining of the Airline Division of IBT, US
    Clacy Griswold
  • Convenor of Le/100 of Unite, UK
    GED Wilcox

ACEB Group (AC Employee Beneficiaries; Active, Retired & Dependent) started this petition with a single signature, and now has 1,676 supporters. Start a petition today to change something you care about.