STOP LEGISLATION SF 481

0 have signed. Let’s get to 25,000!

SF 481 seeks localize federal immigration authority by forcing local law enforcementto do the job of Immigration Customs Enforcement (ICE); it also targets public entities such as municipalities or counties who have taken a hard stance on immigration by speaking out in favor of protecting those communities; finally it threatens to cut funding from public entities that express support for immigrant communities.

· This legislation would destroy years of work towards positive relationships with law enforcement. Trust between immigrant communities and law enforcement is essential to community policing in Iowa. SF 481 deters people from these communities from reporting crimes out of fear of law enforcement.

· This legislation is a direct threat to public safety. By forcing local law enforcement agencies to act as federal immigration agents, we’re taking away resources from stopping high-level or violent crimes.

· This legislation promotes racial profiling. This legislation encourages law enforcement officers and other public entities to profile Iowans based on their appearance or spoken languages, question these individuals regarding their immigration status, and report them to ICE. This is illegal and violates their basic human rights.

· It’s a solution looking for a problem. Our immigration system is in disarray. This legislation will not fix the deeply-embedded problems that need to be addressed. SF 481 simply passes the buck to local agencies.

What can you do? You can sign the petition to stop SF 481 and you can email the governor and chief advisor asking them not to sign the bill into law. Once signed, the bill will be effective July 1, 2018.

SF 481 busca localizar a la autoridad federal de inmigración al obligar a las autoridades locales a hacer el trabajo de Inmigration Customs Enforcement (ICE); también se dirige a entidades públicas como municipios o condados que han adoptado una postura dura respecto de la inmigración al hablar en favor de la protección de esas comunidades; finalmente, amenaza con recortar los fondos de las entidades públicas que expresan apoyo a las comunidades de inmigrantes.

· Esta legislación destruiría años de trabajo hacia relaciones positivas con la aplicación de la ley. La confianza entre las comunidades de inmigrantes y la aplicación de la ley es esencial para la vigilancia comunitaria en Iowa. SF 481 disuade a las personas de estas comunidades de denunciar crímenes por temor a la aplicación de la ley.

· Esta legislación es una amenaza directa a la seguridad pública. Al obligar a las agencias policiales locales a actuar como agentes federales de inmigración, estamos eliminando recursos para detener crímenes de alto nivel o violentos.

· Esta legislación promueve la discriminación racial. Esta legislación alienta a los funcionarios encargados de hacer cumplir la ley y otras entidades públicas a presentar un perfil de los habitantes de Iowa en función de su apariencia o los idiomas que hablan, cuestionar a estas personas sobre su estado migratorio y denunciarlo a ICE. Esto es ilegal y viola sus derechos humanos básicos.

· Es una solución que busca un problema. Nuestro sistema de inmigración está en desorden. Esta legislación no solucionará los problemas profundamente arraigados que deben abordarse. SF 481 simplemente pasa el dinero a las agencias locales.

¿Qué puedes hacer? Puede firmar la petición para detener el SF 481 y puede enviar un correo electrónico al gobernador y al asesor principal pidiéndoles que no firmen el proyecto de ley. Una vez que se firme, la factura entrará en vigencia el 1 de julio de 2018.

Today: Latinx Immigrants of Iowa is counting on you

Latinx Immigrants of Iowa needs your help with “Iowa State House: STOP SF 481”. Join Latinx Immigrants of Iowa and 22,081 supporters today.