Petition Closed

Call on Ecuadorian President Correa to drop charges against journalist

This petition had 39 supporters

In Ecuador, April 2016, the General Attorney reopened an investigation into journalist Fernando Villavicencio with charges of hacking and contempt of court. Under the instruction of President Rafael Correa, this investigation is a reaction to Villavicencio’s continued attempts to speak out against alleged corruption in the Ecuadorian government. The charges are unfounded and represent a flagrant attack on the freedom of the press. We, the undersigned, call on President Correa to end his persecution of Villavicencio and drop the latest charges against him. We urge the international community to condemn Correa's attacks on press freedom in Ecuador. VERSION ESPAÑOLA En abril de 2016, por instrucción del Presidente Rafael Correa, la Fiscalía de Ecuador reabrió una causa por hackeo y desacato en contra del periodista Fernando Villavicencio. La investigación —cuyos cargos son infundados e implican un ataque flagrante contra la libertad de prensa— fue consecuencia de los continuos pronunciamientos de Villavicencio en contra de la corrupción del gobierno ecuatoriano. Por lo expuesto, los abajo firmantes le exigimos al Presidente Rafael Correa que termine la persecución contra Fernando Villavicencio y desista de los cargos contra él. Urgimos también a la comunidad internacional para que condene los ataques de Correa contra la libertad de la prensa en Ecuador.

Today: CLADH is counting on you

CLADH Peticiones needs your help with “Inter American Commission on Human Rights: Call on Ecuadorian President Correa to drop charges against journalist”. Join CLADH and 38 supporters today.