Petition update

First 4000 signatures sent to Ingmar de Vos / Premières 4000 signatures envoyés à Ingmar de Vos

Sustainable Endurance
Switzerland

Feb 10, 2016 — The first 4000 signatures were sent to Ingmar de Vos today, accompanied by the following letter.

Dear Mr de Vos,

You are no doubt aware that a petition has been launched asking the FEI to remove the World Endurance Championships from Dubai. The petition was launched by members of the informal Sustainable Endurance community on Friday afternoon, February 5, and reached 4,000 supporters in the early hours of Wednesday morning, from concerned horsemen and women in all five continents.

The petition remains open, though we are taking the opportunity today to show you some interim results and the signatory comments.

We hope these opinions may be of use in your discussions with the Emirates Equestrian Federation tomorrow (February 11) because, to date, the UAE riders and stakeholders have given very little impression they understand the concerns held by the rest of the horse world.

The decision to launch the petition was not taken lightly. We recognise that when the world championship was allocated to Dubai 14 months ago, the FEI must have been given reason to believe change was underway and that the UAE’s new approach would be evident two years later when the event itself took place. Just three months later, EEF was suspended. 11 months later, the EEF is still openly betraying the FEI.

Points of interest in the petition include willingness of many hundreds horsemen and women to make optional comments after signing, using their real names and on a public page. In addition to riders and breeders, signatories include vets who officiate in FEI rides, and distinguished persons from some of the other FEI disciplines.

The clear message is that immediate, decisive action is the only way to reduce equine suffering, make the EEF take the matter seriously, and halt the considerable reputational damage to the FEI and all its other horse sports.

Yours sincerely,
Sustainable Endurance
-----------------------------------------------------------------------------
>>> Les premières 4000 signatures ont été envoyés à Ingmar de Vos aujourd'hui, accompagnées de la lettre suivante:

Cher Monsieur de Vos,

Vous êtes sans doute au courant du fait qu'une pétition a été lancée demandant la FEI de retirer les Championnats du Monde à Dubai. Cette pétition a été créée par la communauté Endurance Durable le vendredi 5 février après midi, et a déjà été signé par 4000 gens de cheval sur les 5 continents. La pétition reste ouverte, mais nous souhaitons vous montrer les premiers résultats et les commentaires. Nous espérons que ces remarques puissent vous être utiles lors de votre discussion avec la Emirates Equestrian Federation demain (le 11 février) car à ce jour, les cavaliers, entraineurs et propriétaires Emiratis nous n'ont pas donné l'impression de comprendre nos inquiétudes. La décision de lancer une pétition n'a pas été prise à la légère. Nous sommes conscients du fait qu'au moment de l'attribution du WEC à Dubai il y a 14 mois, la FEI avait raison de croire que les améliorations annoncés par les EAU allait être visibles le moment du WEC venu. Seulement 3 mois après l'attribution du WEC à Dubai, la fédération des EAU était suspendu par vos soins. Aujourd'hui, 11 mois après cette suspension, la fédération des EAU continue ouvertement d'ignorer la FEI. Il est intéressant de noter que dans cette pétition, des centaines de personnes ont pris le temps de commenter la situation, en signant ouvertement de leurs noms. Parmi les signataires des cavaliers et éleveurs bien sûr, mais également des vétérinaires FEI, et des personnes de renom d'autres disciplines. Le message est clair et net : il faut une action immédiate et décisive afin de réduire la souffrance équine, faire de sorte que la fédération des EAU prenne le bien être des chevaux au sérieux, et cesse d'endommager la réputation de la FEI et tous les sports équestres.

Sincères salutations,
Endurance Durable.

Keep fighting for people power!

I'll power Change with $5 monthlyPayment method

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.