Petition Closed

« Mettre fin à cette pratique cruelle / End this cruel practice »

Monsieur,
Je suis extrêmement choqué(e) d’apprendre qu’au 21ième siècle, une telle pratique ancestrale puisse encore exister dans votre pays (province de GUIZHOU贵州省 et Région Autonome Minoritaire de GUANGXI 广西壮族自治区 ) dont le développement économique et la civilisation font l’objet de l’admiration de tous :
Dans votre province (région autonome minoritaire), existe une pratique d’une cruauté inouïe : Lors d’obsèques, un bœuf (qui a sans doute TOUT donné aux êtres humains) est attaché à un poteau de deux mètres de haut. Quelqu’un le frappe violemment au cou avec un couperet. L’animal affolé essaie DESESPERMENT de s’échapper en tournant autour du poteau !!
Ensuite, le bœuf, dont le cou présente une plaie béante et ensanglantée est plaqué au sol. On verse son sang dans des bols remplis d’alcool et on en boit !!!
Croyez-vous qu’une telle cruauté infligée à d’autres êtres vivants puisse permettre au défunt de reposer en paix ?
Croyez-vous que le bœuf qui ne doit rien comprendre à ce déferlement soudain de violence ne ressente rien ?
Croyez-vous que la civilisation chinoise puisse rayonner dans le monde avec ce genre de pratiques ?
Je vous prie, Monsieur… de bien vouloir prendre les mesures adéquates pour mettre fin le plus tôt possible à ces pratiques d’un autre temps.
Mes meilleures salutations.

Ci-joint le lien d’une vidéo et quelques photos:

Dear Sir,

I am extremely shocked to learn that, in the 21st century, such an ancestral custom can still exist in your country (GUIZHOU Province 贵州省 and Minority autonomous region of GUANGXI 广西壮族自治区 ), whose economical development and civilization are admired by all:

In your province (a minority autonomous region ) there exists a custom of unbelievable cruelty: At funerals, a bull (who has undoubtedly given everything to humans) is attached to a pole of two meters. He is violently hit on the neck with a cleaver. The terrified animal tries desperately to escape by turning around the pole!!Then,with a gaping bloody wound on its neck, it is pinned to the ground. Its blood is poured into bowls containing alcohol

and is drunk ! !

Do you believe that, by inflicting such cruelty on other living creatures, the deceased will rest in peace?

Do you believe that this poor bull, who doesn't understand this sudden urge of violence, doesn't feel anything ?Do you believe that the Chinese civilization can shine throughout the world with this sort of custom?

I implore you, Sir, to take the necessary measures to end this custom of another age as soon as possible.

Yours sincerely

Attached: the link to a video and some photos:

This petition was delivered to:
  • info@cits.com.cn

Bragance BRAGANCE started this petition with a single signature, and now has 30,893 supporters. Start a petition today to change something you care about.