Send Chile's President Piñera to the Int. Criminal Court in the Hague to stand Trial

0 have signed. Let’s get to 5,000!

Since the 18th of October 2019 and the start of the social awakening the Chilean people have filled the streets to demonstrate against social injustices, be it the Pension system, or the Privatization of water or the unequal Education system. Is it too much to ask for education to be a right for all and not a consumer good to be paid for?

The people have asked for change and used their democratic right to demonstrate peacefully for change. Instead of being listened to, they have been met with brute force by the State’s security forces.

We are shocked and outraged over the extreme violence used by the security forces under the command of President Piñera.

The serious and massive Crimes against humanity perpetrated by security forces have not been isolated events, it is rather a generalized attack against the civilian population.
These crimes have been performed systematically with the intention to injure, punish and scare protesters.

There have been;
- At least 35 murdered
- More than 460 people are victims of ocular trauma, and a vast majority have lost their sight. It is a horrible world record that Chile reached over the span of three months and even now,
amidst the current pandemic, new cases are reported
- Around 2 500 political prisoners, many of which are still being held in preventive custody, including several minors

The actions of the Chilean courts of justice and the Public Prosecutor’s Office have focused, to harshly punish the protesters and justify police brutality.

It is against this background that we, from all over the world, denounce these horrendous Crimes against humanity that have occurred since the 18th of October 2019, and we turn to you, the International Criminal Court, and ask of you, to act on behalf of the Chilean people, of the murdered, the tortured, the raped, the mutilated and the unjustly imprisoned.

Accept the charges put forward against President Piñera and call him to the Hague to stand trial!

Do this for the people who went out onto the streets hoping for changes to the Constitution, not just the same hopelessness experienced since the dictatorship of Pinochet!
Do this for the people who asked for a life that can be lived, not just survived!
Do this to give justice to the people who demonstrate demanding dignity!

------

Desde el 18 de octubre de 2019 y el inicio del estallido social el pueblo chileno ha llenado las calles para manifestarse contra las injusticias sociales, ya sea el sistema de pensiones, la privatización del agua o el sistema educativo desigual. ¿Es mucho pedir que la educación sea un derecho y no un bien de consumo?

La gente ha pedido un cambio y ha ejercido su derecho a manifestarse pacíficamente por el cambio. En lugar de ser escuchados, han sido reprimidos con violencia brutal por parte de las fuerzas de seguridad del Estado.

Estamos conmocionados e indignados por la extrema violencia empleada por las fuerzas de seguridad bajo el mando del presidente Piñera.

Los graves y masivos crímenes de lesa humanidad perpetrados por las fuerzas de
seguridad no son aislados, sino que se trata de un ataque generalizado contra la población civil.
Estos crímenes se han realizado de forma sistemática con la intención de herir, castigar y asustar a los manifestantes.

A la fecha de hoy las cifras indican;
– Al menos 35 asesinados
– Más de 460 personas víctimas de trauma ocular, una gran mayoría de ellos ha
perdido la vista. Chile logró un récord mundial horrible en el lapso de tres meses e
incluso ahora, en medio de la actual pandemia, se reportan nuevos casos.
– Alrededor de 2 500 presos políticos, muchos de los cuales aún se encuentran bajo
prisión preventiva, incluidos varios menores

La actuación de los tribunales de justicia y de la Fiscalía en Chile se ha dedicado a castigar duramente a los manifestantes y de justificar la brutalidad policial.

Es en este contexto que nosotros, desde todo el mundo, denunciamos los horrendos
crímenes de lesa humanidad ocurridos desde el 18 de octubre de 2019, y nos dirigimos ante ustedes, en la Corte Penal Internacional, solicitándoles que actúen en nombre del pueblo chileno, de los asesinados, de los torturados, de los y las violadas, de los mutilados y de los presos injustamente.

¡Acepten los cargos presentados contra el presidente Piñera y cítenlo a La Haya para que sea juzgado!

¡Haganlo por la gente que salió a las calles deseando cambios a la Constitución, para no seguir con la falta de esperanza que ha regido desde la dictadura de Pinochet!
¡Haganlo por las personas que pidieron una vida que se pueda vivir, no sólo sobrevivir!
¡Haganlo para dar justicia al pueblo que se manifiesta exigiendo dignidad!

Initiated by / Iniciado por:
Chile Despertó Suecia - Comisión de Derechos Humanos

Supported by / Apoyado por:
- Organización Internacional de Derechos Humanos 18.10. Bélgica
- Colectivo Internacional de Apadrinamiento de los Presos Politicos de la Revuelta Social en Chile (Francia, Suecia, Suiza, Inglaterra, Alemania, Italia & Chile)

Goal / Meta:

10.000 signatures / firmas