Petition Closed

HUNGER STRIKE: CHILEAN EX-POLITICAL PRISONERS DEMAND JUSTICE FROM GOVERNMENT.

This petition had 189 supporters

SEEKING 1 MILLION SIGNATURES!     ¡PIDIENDO 1 MILLÓN DE FIRMAS!

21st of May, 2016

To the Government of the Republic of Chile,

In response to the efforts of ex-political prisoners in various Chilean cities, the international community demands an immediate response from the government of the Republic of Chile to the basic and legal demands of these citizens who are survivors of the brutal dictatorial military regimen implanted by Augusto Pinochet and others, sponsored by elements of the CIA and others, and financed by both Chilean and foreign individuals. In the 70s and 80s they were detained, imprisoned, tortured and many were exiled. Hundreds of thousands of men, women and children suffered the same fate, but many did not survive, some still listed among the missing.

We consider that the dark secrets of that nefarious era must end once and for all and we insist upon an immediate restoration of their basic rights as Chilean citizens, rights that were broken with the coup d'état. No law protecting those responsible for these offenses can be considered acceptable. The citizens on Hunger Strike insist on the overturn of the wretched “50 years of Silence”, Article 15 of the Law 19.992, which not only protects the guilty but threatens the victims of such a deplorable and appalling chapter of world history. These years of silence will end in the year 2054 and prevent the investigation of the culprits who are still alive.

The citizens on Hunger Strike further insist on due compensation for rights according to the international norms to which Chile has accorded by law, rights such as educational, healthcare and housing benefits and a decent pension, agreements that Chile has not implemented with dignity. The consequences of the abuse suffered by the ex-political prisoners is extensive, thus these citizens contend these benefits be extended to the victims, their partners and immediate family members, perpetually, including the families of those who have died in Chile and in exile, those who were assassinated and those who were disappeared by the dictatorship. Today the number of ex-political prisoners is more than 20 thousand people.

The ex-political prisoners are currently on Hunger Strike in Santiago and Concepción. Those in southern Chile, exposed to the cold temperatures, are sleeping in camping tents outside the Cathedral of Concepción. Their motto is: “Truth and Justice or Death”. They ask for REPARATION of their HUMAN RIGHTS and recognition of this great historic failure of the Chilean state.

We’ve asked the world for 1 million signatures to tell these women and men on HUNGER STRIKE that they are not alone. The dark and gloomy days of the decade of the 70s has ended. We are now with them, the world listens, we are watching.

It’s time to give account, Chile.

1 MILLION SIGNATURES!

For more information, please visit (in Spanish) Página Oficial Coordinadora Nacional de Expp Salvador Allende

21 de mayo, 2016

Al Gobierno de la República de Chile,

Como respuesta a la lucha de los ex - prisioneros políticos en diversas ciudades chilenas, la comunidad internacional exige una respuesta inmediata de parte del gobierno de la República de Chile a las demandas básicas y legales de dichos ciudadanos quienes son sobrevivientes del brutal régimen militar dictatorial implantado por Augusto Pinochet y otros, auspiciado por elementos de la CIA y también financiado tanto por manos privadas chilenas e internacionales. En los años 70’s y 80’s fueron detenidos y apresados, torturados y muchos de ellos exiliados. Cientos de miles de hombres, mujeres y niños sufrieron la misma suerte, pero muchos no sobrevivieron, estando algunos aún en las listas de desaparecidos.

Consideramos que los secretos oscuros de aquella época nefasta deben terminar de una vez por todas, y exigimos una inmediata restauración de sus derechos básicos como ciudadanos chilenos, derechos que fueron quebrantados con el golpe de estado.  Ninguna ley que proteja a los culpables de dichos vejámenes será considerada aceptable. Los ciudadanos en Huelga de Hambre exigen entre otros puntos la disolución de la funesta “50 años de Silencio”, Articulo 15 de la Ley 19.992, que no solo protege a los culpables sino intimida a las víctimas de tan deplorable y vergonzoso capítulo de la historia del mundo. Estos años de silencio terminarán en el año 2054 y previenen la investigación de los culpables quienes aún viven.

Los ciudadanos en Huelga de Hambre exigen además indemnización de derechos de acuerdo a los mandatos internacionales a los cuales Chile está suscrito por ley, derechos tales como beneficios de educación, salud y vivienda, y una pensión digna, acuerdos que Chile no ha cumplido dignamente. Las ramificaciones de los abusos sufridos por los ex – presos políticos se extienden sobremanera, por lo tanto los ciudadanos exigen dichos beneficios sean entregados a las víctimas, sus parejas y a sus familias directas perpetuamente, incluyendo a las familias de aquellos que ya han fallecido en Chile y en exilio, los que fueron asesinados y a los desaparecidos por la dictadura. Actualmente el número de ex - presos políticos suma más de 20 mil personas.

Los ex-prisioneros políticos están ahora en Huelga de Hambre en Santiago y en Concepción. Los del sur de Chile, expuestos a las bajas temperaturas, duermen en tiendas de campaña afuera de la Catedral de Concepción. Su lema es: “Verdad y Justicia o Muerte”. Ellos piden una REPARACIÓN de sus DERECHOS HUMANOS, y un reconocimiento de tan grande falla histórica por parte del estado chileno.

Hemos pedido al mundo 1 MILLÓN de firmas para decirles a las mujeres y hombres en la HUELGA DE HAMBRE  que no están solos. Los tenebrosos días de la década de los 70’s se acabaron. Estamos ahora con ellos, el mundo escucha, estamos mirando.

Es hora de rendir cuentas, Chile.

¡1 MILLÓN DE FIRMAS!

Para mayor información, favor de visitar Página Oficial Coordinadora Nacional de Expp Salvador Allende

Today: Voz is counting on you

Voz Libre needs your help with “HUNGER STRIKE: CHILEAN EX-POLITICAL PRISONERS DEMAND JUSTICE FROM GOVERNMENT.”. Join Voz and 188 supporters today.