0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!

Boxing competition has evolved from the Antiquity Olympic Games to the present, introducing important advances that have culminated in milestones for the history of sport:

• Boxing is considered Olympic Sport since it was first introduced in the modern era in the Olympic Games of St. Louis in 1904 (III Edition)
  • Women's Boxing was recognized and included for the first time in the program of the 2013 Pan American Games and the 2012 Summer Olympics, thus eliminating gender discrimination
  • Professional Boxers (with up to 15 matches) can participate in the Olympic Games since Rio de Janeiro 2016 Olympic Games overcoming the handicap that only authorized amateur athletes

By accepting these achievements and serving as precedents, we can not stop here, we must keep moving forward. The next step that opens the way in the boxing world and in order to safeguard the Equality Principle in the field of rights must be the recognition of the PARALYMPIC BOXING. There are many voices that hail from the 5 continents, whether physically disabled (amputees with prostheses, boxers in wheelchairs, boxers with motor disabilities of upper or lower limbs of the body, etc.) or psychic handicapped; clubs or national organizations such as the Adapted Boxing Organization in England (ABO) or the National Amputee Boxing Association (NABA) in Texas, USA. The competitions carried out by countries like Italy (Tournament Special Boxe) or France are all a reflection of this claim, counting the French Federation of Boxing with its own Sports Code that regulates the Disabled Boxing or Handi Boxe.

Therefore, we intend that Disabled Boxing will be officially recognized as a sport by the International Paralympic Committee in order to be included shortly in the Paralympic Games of 2024, to soften the strict criteria stipulated by the Committee for the inclusion of new sports in the Paralympic Sports Program (which requires, among other requirements, an extended and regularly practiced sport in at least 32 countries for individual sports) and RECOGNIZE A REALITY of which hardly any type of diffusion is made, despite being part of the day to day of many people who know this sport by their first-hand, being able to travel thousands of kilometers to participate in official competitions celebrated outside of national territory.

---------------------------------------------------------

----------------------------

El boxeo de competición ha ido evolucionando desde los Juegos Olímpicos de la Antigüedad hasta el presente, introduciendo así importantes avances que han culminado en hitos para la historia del deporte:

• El boxeo es considerado Deporte Olímpico desde que se introdujeran por primera vez en la era moderna en los JJOO de San Luis en 1904 (III Edición)
  • El Boxeo Femenino fue reconocido e incluido por primera vez en el programa de los Juegos Panamericanos de 2013​ y los Juegos Olímpicos de Verano de 2012, eliminando así la discriminación por razón de género

Acogiéndonos a dichos logros y que sirvan como precedentes, no podemos detenernos aquí, debemos seguir avanzando. El siguiente paso que se abra camino en el mundo del boxeo y con el fin de salvaguardar el Principio de Igualdad en materia de derechos debe ser el reconocimiento del BOXEO PARALÍMPICO. Muchas son las voces que lo aclaman desde los 5 continentes, ya sean discapacitados físicos (amputados con prótesis, boxeadores en silla de ruedas, boxeadores con minusvalías motoras de miembros superiores o inferiores del cuerpo, etc) o discapacitados psíquicos; clubes u organizaciones nacionales como son la Organización de Boxeo Adaptado en Inglaterra (ABO) o la Asociación Nacional de Boxeo de Amputados (NABA) en Texas, EEUU. Las competiciones llevadas a cabo por países como Italia (Torneo Special Boxe) o Francia son todo un reflejo de dicho reclamo, contando la Federación Francesa de Boxeo con un Código Deportivo propio que regula el Boxeo para Discapacitados o Handi Boxe.

Por todo ello, pretendemos que el Boxeo para Discapacitados sea reconocido oficialmente como deporte por el Comité Paralímpico Internacional para así poder ser incluido próximamente en los Juegos Paralímpicos de 2024, se suavicen los estrictos criterios estipulados por dicho Comité para la inclusión de nuevos deportes en el Programa Deportivo Paralímpico (que exige entre otros requisitos que se trate de un deporte extendido y practicado regularmente en al menos 32 países para los deportes individuales) y se RECONOZCA UNA REALIDAD de la que apenas se hace ningún tipo de difusión, a pesar de formar parte del día a día de muchas personas que conocen este deporte de primera mano, siendo capaces de recorrer miles de kilómetros para poder participar en competiciones oficiales celebradas fuera de territorio nacional.

-----------------------------------------------------------

----------------------------

La compétition de la boxe a évolué depuis les Jeux Olympiques de l'Antiquité jusqu'à aujourd'hui, en présentant des avancées importantes qui ont abouti à des étapes importantes pour l'histoire du sport:

• La boxe est considérée comme Sport Olympique depuis les Jeux Olympiques de Saint-Louis en 1904 (III Edition)
  • Boxe Féminine a été reconnu et inclus pour la première fois dans le programme des Jeux panaméricains de 2013 et les Jeux olympiques d'été de 2012, éliminant ainsi la discrimination fondée sur le sexe
  • Les Boxeurs Professionnels (avec jusqu'à 15 matchs) peuvent participer depuis les Jeux Olympiques de Rio de Janeiro 2016 sur le handicap qui ont autorisé uniquement les athlètes amateurs

En acceptant ces réalisations et en servant de précédents, nous ne pouvons pas nous arrêter ici, nous devons continuer à avancer. La prochaine étape qui ouvre la voie au monde de la boxe et afin de sauvegarder le Principe de l'égalité dans le domaine des droits doit être la reconnaissance du BOXE PARALYMPIQUE. Il existe de nombreuses voix provenant des 5 continents, qu'ils soient physiquement handicapés (amputés avec prothèses, boxeurs en fauteuil roulant, boxeurs handicapés moteurs des membres supérieurs ou inférieurs du corps, etc.) ou handicapés psychiques; des clubs ou des organisations nationales telles que l'Organisation de boxe adapté en Angleterre (ABO) ou l'Association nationale de boxe des amputés (NABA) au Texas, aux États-Unis. Les concours effectués par des pays comme l'Italie (Tournament Special Boxe) ou la France sont tous un reflet de cette revendication, en comptant la Fédération Française de Boxe avec son Code Sportif qui réglemente la Boxe Handicapée ou Handi Boxe.

Par conséquent, nous avons l'intention que Boxe Handicapée soit officiellement reconnu comme un sport par le Comité International Paralympique afin d'être inclus sous peu dans les Jeux Paralympiques de 2024, afin d'adoucir les critères stricts stipulés par ledit Comité pour l'inclusion de nouveaux sports dans le Programme Sportif Paralympique (qui nécessite, entre autres exigences, un sport étendu et régulièrement pratiqué dans au moins 32 pays pour les sports individuels) et RECONNAISSANT UNE REALITÉ dont peu de diffusion est faite, en dépit de faire partie de du jour au jour de nombreuses personnes qui connaissent ce sport par coeur, pouvant parcourir des milliers de kilomètres pour pouvoir participer à des compétitions officielles célébrées hors du territoire national.

Hoy: Miriam cuenta con tu ayuda

Miriam Romero necesita tu ayuda con esta petición «Human Rights Campaign: Recognize Paralympic Boxing in 2024/ Reconozcan el Boxeo Paralímpico en 2024/ (Français)». Únete a Miriam y 251 personas que ya han firmado.