Boykot Eurovision 2019 i Israel

0 have signed. Let’s get to 2,500!

Efter fem årtier med Israels massive krænkelser af det palæstinensiske folks mest basale menneskerettigheder, og senest den uhæmmet nedskydning af ubevæbnede demonstranter, mener vi i DPV, at det ikke længere er moralsk forsvarligt, at engagere sig i en glamourøs begivenhed som Eurovision set i lyset af den vilkårlige vold som Israel begår mod et forsvarsløst folk.

I de seneste uger og måneder har Israel dræbt over 100 palæstinensiske civile og såret tusinder, der blot krævede deres politiske-, nationale- og menneskerettigheder som frihed og et værdigt liv.

Dansk Palæstinensisk Venskabsforening (DPV) slutter sig hermed til den pan europæiske kampagne, der for få dage siden blev startet af vores paraplyorganisation ECCP i Bruxelles og som nu støttes af vores søsterorganisationer fra Malta i Syd til Island i nord.

I efterår 2018 og helt frem til forår 2019 vil DPV bruge de indsamlede underskrifter til at appellere til kunstnere og til det dansk Melodi Grand Prix om IKKE at deltage i næste års Eurovision 2019 i Israel - ikke mindst for at undgå at optræde i den besatte by Jerusalem, som Israel blot vil bruge til at legitimere den ulovlige annektering af byen, selve besættelsen, undertrykkelsen og den massive igangværende etniske udrensning af palæstinenserne i byen og det besatte Palæstina generelt.

Today: Dansk Palæstinensisk Venskabsforening is counting on you

Dansk Palæstinensisk Venskabsforening needs your help with “https://www.dr.dk/event/melodigrandprix: Boykot Eurovision 2019 i Israel”. Join Dansk Palæstinensisk Venskabsforening and 1,901 supporters today.