NO QUEREMOS TORRES DE TELECOMUNICACIONES EN NUESTRA ISLA SIN NUESTRO CONSENTIMIENTO

0 have signed. Let’s get to 500!

La construcción de torres para teléfonos celulares en forma desordenada y sin una buena planificación afecta nuestra salud, nuestro ambiente y al turismo en que depende Culebra.

Nuestro Municipio podría generar ingresos significativos colocando torres celulares en terrenos municipales. Mantenimiento y mejoras de escuelas, la Clinica, las calles, el programa de reciclaje, la infraestructura y promover el bienestar de nuestra isla, todo se beneficiaría.

Esto puede ser aprobado por un proceso ordenado e informado de vistas públicas. El pueblo en su conjunto, tiene el derecho de orientarse y expresarse sobre la proximidad de torres celulares a nuestras familias y hogares.

Innovatel propreties llc esta planeando Instalar una torre de telefono celular en un terreno privado, a pocos metros de nuestras casas y nuestros familiares en BO FRAILES AREA por CERRO BALCON sin el respaldo de la comunidad y ACDEC. Esto tiene que parar y tiene que ser un asunto publico para que todos decidamos. Debería ser consultado con la comunidad, en su totalidad.

Por favor firme nuestra petición. También venga y apoye la audiencia de reconsideración en la oficina de permiso el 15 de junio en Humacao a las 9 am. Usted recibirá transporte gratuito a la oficina de gerencia de permisos en HUMACAO.

Gracias .

ENGLISH

Our municipality has the potential to generate significant revenues by placing cell towers on municipal land. However, Innovatel propreties LLC is planning to install a cell phone tower on a private lot, a few meters from our homes and our relatives in the BO FRAILES AREA by CERRO BALCON without the backing of the community and ACDEC

The maintenance and improvement of our schools, clinics/hospital, and infrastructure would all benefit from the significant revenues yielded from the installation of cellular towers on municipal land versus private land. Said monies could also be applied to the establishment of environmental stewardship initatives if order to preserve the welfare of our island and the integrity of its beloved nature reserves (Ex: recycling program). Furthermore, Culebra’s touristic popularity continues rise, with tourism as one of the island’s strongest sources of revenue. However, we are certain the installation of cellular towers in plain sight areas would diminsh the island’s appeal and touristic value thereby disturbing revenue streams which sustain the island.

We can ensure these efforts be approved and materialized through an orderly and informed process of public hearings. We, the people, have the right to voice our concerns and have a platform through which we can express those concerns. Beyond this, we should demand that our voices and concerns be taken into consideration when determining appropriate placement of cellular towers. Our island, our home, our choice!

Please sign our request. There is power in numbers. Let your voice be heard!

Come and support the reconsideration hearing at the permit office on June 15 in Humacao at 9 am. You will receive free transportation to the Permits Management Office at HUMACAO

Today: Noenculebra is counting on you

Noenculebra needs your help with “Honorable Alcalde Iván Solis : NO QUEREMOS TORRES DE CELULARES EN NUESTRA ISLA SIN NUESTRO CONSENTIMIENTO, NO MOBILE TOWERS WITHOUT OUR CONSENT.”. Join Noenculebra and 248 supporters today.