Petition Closed

El Consejo de la UE debe condenar sin ambigüedades las violaciones sistemáticas a los derechos humanos que el régimen dictatorial de Nicolas Maduro perpetra contra los venezolanos.

This petition had 485 supporters

El Consejo de la UE debe condenar sin ambigüedades las violaciones sistemáticas a los derechos humanos que  el régimen dictatorial de Nicolas Maduro perpetra contra los venezolanos

The Council of the EU must unambiguously condemn the systematic human rights violations that the dictatorial regime of Nicolas Maduro perpetrates against Venezuelans - (English version below)

Todos los ciudadanos venezolanos, y en particular los cientos de miles de ciudadanos venezolanos/europeos, que aspiran al fin de la dictadura más destructiva de la historia de América Latina, y que demandan  el cese inmediato de las violaciones masivas y sistemáticas de los derechos humanos perpetradas por el (ahora abiertamente) régimen totalitario, acogemos con beneplácito y expresamos nuestro agradecimiento al Consejo de Asuntos Exteriores de la UE por haber adoptado como suyas las cuatro demandas legítimas de los 112 miembros de la Asamblea Nacional y de literalmente millones de ciudadanos venezolanos que durante 45 días consecutivos han estado en las calles resistiendo a la represión más brutal y criminal de la historia del país, con un alto número de muertos, heridos, detenidos ilegalmente, torturados y civiles procesados ​​militarmente.

Sin embargo vemos con preocupación que las conclusiones del Consejo afirman que "es crucial que todas las partes se abstengan de actos violentos". Involuntariamente, esta afirmación apoya la perversa narrativa del régimen, que con una costosa máquina de propaganda internacional revierte el discurso para transformar a las víctimas en victimarios.

Esta narrativa relativizadora es lo que descalificó la mediación intentada por el señor Rodríguez Zapatero, elegido para esa función por el propio régimen. Por lo tanto, es preocupante que el Consejo manifiesta (en declaraciones de la Alto representante) que está trabajando muy consistentemente para insistir con esta mediación, lo cual está en contradicción con los esfuerzos regionales que se están promoviendo en la OEA para apoyar a la población venezolana que se encuentra en estado completo de indefensión.

Los ciudadanos venezolanos/europeos solicitan del Consejo una declaración que demande sin ambigüedades  la cesación inmediata de las graves violaciones sistemáticas de los derechos humanos y de los crímenes de lesa humanidad perpetrados por la Guardia Nacional Bolivariana, la Policía Nacional Bolivariana y los servicios de inteligencia, agavillados con bandas paramilitares criminales,  que son armadas, organizadas y controladas por el régimen , y que aterrorizan a la población civil desarmada que está decidida a ejercer sus derechos constitucionales.

************************

Apoya con tu firma la carta dirigida a la Alto Representante de la Unión para Asuntos Exteriores y Política de Seguridad Sra. Federica Mogherini.

Si eres ciudadano venezolano o de otro país latinoamericano y tienes nacionalidad europea, firma con tus dos nacionalidades.

Comunicaciones previas:

ENGLISH VERSION

We all Venezuelan citizens, and in particular the hundreds of thousands of Venezuelan/European citizens, that aspire an end to the most destructive dictatorship in the history of Latin America, and who demand the immediate cease of the massive and systematic violations of human rights by the (now openly) totalitarian regime, welcome and express our gratitude to the EU Council  for Foreign Affairs for having adopted as its own the four legitimate demands advanced by the 112 National Assembly members and the literally millions of Venezuelans citizens that for 45 consecutive days have been in the streets resisting the most brutal and criminal repression in the country’s history, with a high toll of dead, hurt, illegally arrested, tortured and militarily processed civilians.

However we see with preoccupation that the Council’s conclusions of the recent meeting on the 15-05-2017 state that “it is crucial that all parties refrain from violent acts”. Unwillingly, this statement supports the perverse narrative of the regime, which with a costly international propaganda machine reverses the discourse in order to transform the victims into victimizers.

This relativizing narrative is what disqualified the mediation attempted by Mr. Rodríguez Zapatero, who was chosen for that role by the regime itself. It is therefore worrying that the Council manifests (in declarations by the High Representative Mogherini) that is working very consistently to insist with this mediation, which is actually in contradiction with the regional efforts being promoted in the OAS to support the Venezuelan population that finds itself in complete state of defenselessness.

The Venezuelan/European citizens request from the Council an unambiguous declaration demanding the regime of the dictator Nicolas Maduro to immediately stop the grave systematic violations of human rights and crimes against humanity perpetrated by the National Bolivarian Guard, The National Bolivarian Police, and the intelligence services, teaming up with paramilitary criminal bands, which are armed, organized and controlled by the regime, and which are terrorizing the civil unarmed population that is determined to exercise its constitutional rights.

*************************

Support with your signature the letter addressed to the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy  Ms. Federica Mogherini

If you are a Venezuelan citizen or a citizen of another Latin American country and have European nationality, sign with both your nationalities.

Previous communications:

Previous letter motivated by the Council’s conclusions on Venezuela  (22-07-2016)

UE answer to the 22-07-2016 letter

Council’s conclusions on Venezuela (18-07-2016)

Today: Luis Emilio is counting on you

Luis Emilio Bruni needs your help with “High Representative Ms. Federica Mogherini : The Council of the EU must unambiguously condemn human rights violations in Venezuela”. Join Luis Emilio and 484 supporters today.