Zet een standbeeld van Toby Alderweireld op de plaats van Leopold II in Ekeren!

0 have signed. Let’s get to 1,500!

Bert Andriessen
Bert Andriessen signed this petition

Het is ondertussen wel duidelijk dat het weggehaalde beeld van Leopold II in het centrum daar niet terug kan komen. De beschadigingen spreken een boodschap uit die het terugplaatsen onmogelijk, of misschien zelfs ongepast, zou maken. Aangezien die plek nu vacant is lijkt het mij een goed idee dit beeld te vervangen met een beeld van een echte lokale held: Toby Alderweireld. Naast een getalenteerd en succesvol voetballer is het bekend dat Toby zijn roots nooit vergeten is: de verhalen van heimwee tijdens zijn Ajax-periode zijn alom bekend, en hij heeft de kathedraal op zijn arm getatoeëerd. Daarom verdient hij het zeker om geëerd te worden op het centrale plein van zijn eigen dorp. Een man die onze hele natie representeert op internationaal gebied, het dorp Ekeren op de kaart zet en door mensen van alle achtergronden toegejuicht wordt. Teken deze petitie! Hij verdient het! Toby or not Toby, that's the question.