Help End Homeless in CA

0 have signed. Let’s get to 1,000!
At 1,000 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Alfredo Avila Bravo started this petition to Governor Gavin Newsom and

My name is Alfredo Avila Bravo, and I'm a Junior at Cristo Rey San Jose Jesuit High School. The issues of homelessness, financial insecurity, and poverty are no secret to those who live in California. I see people sleeping on the sides of highways, others holding cardboard signs at intersections begging for change, and others still, bracing the freezing nights in nothing but tents.

(Español) Mi nombre es Alfredo Avila Bravo y voy al grado 11 en Cristo Rey San José Jesuit High School. Los problemas de la carencia de hoagr, la inseguridad financiera, y la pobreza no son secretos para aquellos quien viven en California. Veo las personas durmiendo a los lados de las carreteras, otros sosteniendo carteles de cartón en las intersecciones pideindo dinero, y otros aún, enfrentando las noches eladas con nada más que tiendas de campaña.

Enough is enough. We cannot continue to look the other way as human beings are living in unacceptable conditions. According to the National Alliance to End Homelessness, there are 129,972 homeless people in CA on any night, of which 66% are estimated to sleep un-sheltered. I urge the leaders of our golden state to put an end to this issue, reach out to those in need, and invest in the well being of individuals that have every right to a decent life. Not only does this matter call for our elected officials, but also the initiative of wealthy corporations that often contribute to inflation and make it harder for people to pay rent. Money is nothing but money if it sits idly in bank accounts. It is when we fund affordable housing projects and support the impoverished that money becomes justice for our fellow Californians.

(Español) Ya es suficiente. No podemos mirar hacia otro lado mientras que hay seres humanos viviendo en condiciones inaceptables. Según la National Alliance to End Homelessness, hay 129,972 personas sin vivienda en CA cada noche, de los cuales se estima que el 66% duerme sin refugio alguno. Insto a los líderes de nuestro estado dorado a que pongan fin a este problema, que exteindan ayudas a los necesitados, y que inviertan en el bienestar de las personas que tienen todo el derecho a una vida digna. Este asunto no solo requiere de nuestros funcionarios electos, sino también de la iniciativa de corporaciones ricas que a menudo contribuyen a la inflación y dificultan la paga de alquiler. El dinero no es nada más que dinero si permanece guardado en cuentas bancarias. Cuando financiamos proyectos de viviendas asequibles y apoyamos a los pobres, es entonces cuando el dinero se convierte en justicia para nuestros compatriotas californianos.

Sign this petition and join me in fighting for the thousands of people with no place to call home. Don't let this go unnoticed: write letters to our state officials, reach out to wealthy corporations, volunteer at local organizations, make donations. Help us end homelessness together!

(Español) Firme esta petición y únase a mí en la lucha por las miles de personas que no tienen hogar. No deje que esto pase desapercibido: escriba cartas a nuestros funcionarios estatales, comuníquese con las corporaciones adineradas, sea voluntario en organizaciones locales, haga donaciones. ¡Ayúdenos a acabar juntos con la carencia de hogar!

0 have signed. Let’s get to 1,000!