Make Hastings a Sanctuary City

0 have signed. Let’s get to 500!

"Recent executive orders concerning immigration threaten the security of law abiding members of our community who cannot provide documentation concerning their residency in the United States. Many of these people were born here, many came with VISAs that have now expired and many have come without documentation as they fled poverty, and violence. All with the goal to pursue a better life for themselves and to ensure a better future for their children. Recent detentions and deportations have created a climate of fear among those without documentation. This anxiety complicates their relationship with local law enforcement, creating apprehension towards our police that is unfounded as the Hastings police department currently does not enforce immigration policy.

We, the signed, petition Mayor Dr. Corey Stutte and the Hastings City Council to declare Hastings, NE a sanctuary city in order to protect our immigrant neighbors from deportation.
Specifically, we petition that a resolution be passed stating that neither Hastings Police officers nor Adams County Sheriffs shall initiate police action with the objective of discovering the alien status of a person, nor shall officers arrest or book persons for violation of title 8, section 1325 of the United States Immigration code (Illegal Entry)."

"Ordenes ejecutivas recientes sobre imigracion amenazan la seguridad de miembros que respetan la ley en nuestra comunidad quienes no pueden proveer documentacion sobre su recidencia en los Estados Unidos. Muchos nacieron aqui, muchos entraros con VISAs que ya se han vencido y mucho han llegado indocumentados huyendole a la pobreza y la violencia. Todos con la meta de tener una mejor vida para ellos mismos y asegurar un mejor futuro para sus hijos.

Detenciones y deportaciones recientes han creado una ola de miedo a esos indocumentados. Esta anciedad complica la relacion entre la ley, creando detencion hacia la policia que es completamente infundada mientras el departamento de policia de Hastings, actualmente, no sigue esa polisa migratoria.

Nosotros, los firmantes, le pedimos al alcalde Dr. Stutte y al consejo de la ciudad de Hastings que declare a la ciudad de Hastings, NE un sanctuario para protejer a nuestros vecinos imigrantes de la deportacion. Especificamente pedimos que se haga una ley que dice que ni el departamento de policia ni el departamento del sherif empiece accion policiaca con el objetivo de descubrir el estado migratorio, los oficiales tampoco arrestaran por violacion al titulo 8, seccion 1325 de los Estados Unidos codigo de imigracion (entrada ilegal)."

Today: Women of Action - Hastings is counting on you

Women of Action - Hastings needs your help with “Hastings Nebraska City Council: Make Hastings a Sanctuary City”. Join Women of Action - Hastings and 297 supporters today.