Petition Closed

Harvard: Revierta la contratación de Felipe Calderón/ Harvard: Revoke Felipe Calderón's post.

Porque: Disparó la Deuda Pública en un 122%, según SHCP; sumó 7.3 millones de pobres, según CONEVAL; tiró a México 33 lugares en el Indice de Corrupción, según Transparencia Internacional; México es el último lugar en calidad educativa, según la OCDE y su fallida guerra dejó más de 100 mil muertos y 25 mil desaparecidos, según México Evalúa y el listado de la PGR, publicado por The Washington Post.

Because, he increased public debt by 122%, according to official figures from the Mexican Ministry of Finance; his economic measures added 7.3 million poor to the Mexican population according to the Mexican Public Policy Evaluation Commission; Mexico fell 33 ranks in the International Corruption Index by Transparency International; after his administration, Mexico is the last country in education quality in the OCDE; and the war against drugs left more than 100,000 deaths and 25,000 disappeared, according to  México Evalúa, the Mexican General Attorney and  The Washington Post.

This petition was delivered to:
  • Dean of the Kennedy School
    David T. Ellwood
  • President of Harvard
    Drew Gilpin Faust

Eduardo Cortés Rivadeneyra started this petition with a single signature, and now has 36,633 supporters. Start a petition today to change something you care about.