Petition Closed
Petitioning President and CEO Rogers Communications Guy Laurence

Reinstate Italian-language news in multicultural channel OMNI

Supporters

Multi - culturalism makes the difference in Canada: each language, every culture has room to expand and to show his uniqueness Il Canada ha fatto del multi culturalismo la sua bandiera e qui ogni cultura trova lo spazio per affermarsi e manifestare le sue peculiarità a fianco di tutte le altre.

Italian News on the Italian Channel (as Chinese News, Portuguese or Tagalog on their channel) are the natural complement of a generalist channel. Il notiziario in Italiano nella programmazione italiana è parte integrante di una TV che si vuole generalista (così come le notizie della versione cinese o portoghese o filippina)

Every community needs news in its own language, to know other communities  and government activities in plain simple and understandable language. Ogni gruppo etnico trae vantaggio dalla informazione ricevuta nella propria lingua in modo semplice e chiaro  sia per conoscere le altre comunità che l'operato del governo

Pretending that everyone will browse to other country news on the Web is not an efficient solution: no local news about Italian-Canadian community will be available on Italian Broadcasters in Italy or for example about Chinese community of Canada in China. Sostenere che i notiziari sono disponibili nella lingua di ognuno di noi accedendo alle notizie diffuse nei paesi di origine è una falsa soluzione: non troveremo mai notizie sulla nostra comunità locale  trasmesse da stazioni in Italia e così pure sulla comunità cinese in Canada dalle stazioni cinesi.

Suspending local news aired in Italian (and other languages too) as Rogers did abruptly /Sospendere senza preavviso  i notiziari in Italiano (ed in altre lingue) come ha fatto la Rogers: :

• justifies the arrogance of supporters of "one nation, one language" , far from Canadian's tolerant and inclusive model / impone l'arrogante visione di chi vuole imporre un proprio progetto di Canada lontano dall'immagine dei fondatori
  • removes an important tool to transmit language and culture to younger generations.priva due generazioni dello strumento per scambiarsi lingua e cultura

Simply reinstate this service, to allow News Broadcasts in Italian and other languages./ La soluzione più semplice: lasciate continuare il notiziario in Italiano e nelle altre lingue che ora sono state zittite.

This petition was delivered to:
  • President and CEO Rogers Communications
    Guy Laurence

Comites started this petition with a single signature, and now has 311 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Today: Comites is counting on you

Comites needs your help with “Guy Laurence Rogers Communication CEO: Reinstate Italian-language news in multicultural channel OMNI”. Join Comites and 310 supporters today.