Confirmed victory

Tun Sie alles, um Hamed Abdel-Samad zu befreien!

UPDATE: Hamed Abdel-Samad ist frei! Eine kleine Zusammenfassung des bisher Bekannten gibt es hier.

Gestern Nachmittag wurde Hamed Abdel-Samad in Kairo entführt. Abdel-Samad ist Autor, Publizist und Politologe; er ist bekannt für seine Kritik an fundamentalistischem Islam und politischem Islamismus. Wegen seiner oft scharfen Islamkritik ist er seit Monaten in Gefahr: Radikale Islamisten haben zum Mord an ihm aufgerufen; Abdel-Samad erhielt viele Drohungen. Die Nachricht von seiner Entführung muss deshalb überaus ernst genommen werden – Abdel-Samad schwebt in unmittelbarer Lebensgefahr. Da er deutscher Staatsbürger ist und in Ägypten entführt wurde, fordern wir sowohl die deutsche als auch die ägyptische Regierung auf, alles in ihrer Macht Stehende zu tun, um Hamed Abdel-Samad so schnell wie möglich zu befreien.

//

Yesterday (November 24th) German-Egyptian journalist and intellectual Hamed Abdel-Samad was kidnapped in Cairo. He is one of the most distinguished critics of fundamentalist Islam and political Islamism and is known especially for his books "Mein Abschied vom Himmel" (My Farewell to Heaven) and "Der Untergang der islamischen Welt" (The Decline of the Islamic world). He has received numerous death threats and Fatwas by radical Islamists, but nevertheless continued to travel to Egypt to discuss his ideas. Since yesterday, 16:15, his phone is dead. The probable kidnapping has to be taken very seriously – Hamed Abdel-Samad’s life is in immediate danger. Please sign to demonstrate solidarity and tell the German and Egyptian governments to take all possible measures to ensure Hamed Abdel-Samad's release as soon as possible!

Links:

Fotoquelle: Freud, CC-by-SA, via Wikimedia Commons

This petition was delivered to:
  • deutsche Bundeskanzlerin
    Angela Merkel
  • deutscher Außenminister
    Guido Westerwelle
  • Egyptian Prime minister
    Hassim Al-Beblawi
  • Ambassador of the Arab Republic of Egypt to the Federal Republic of Germany
    Dr. Mohamed Abdelhamid Ibrahim Higazy

Sören Brandes started this petition with a single signature, and won with 29,419 supporters. Start a petition to change something you care about.