Free Barnabe Milinganyo

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Daniel Nzitonda started this petition to Government of DRC and

Free Barnabé Milinganyo/ Libère Barnabé Milinganyo

La version française est ci-dessous

Freedom of speech should be a basic human right for all. People should be able to freely express their opinions, thoughts, and beliefs without any fear of persecution of any sort. This is why we are asking the Congolese government to Free Mr. Barnabé Milinganyo; a man who expresses his political views in a way that threatens no one but the corrupt political system that has ruined the country and can’t handle the truth and jailed him for it. Mr. Tshisekedi, at the beginning of his presidency, promised to free those who were jailed by his predecessor because of their political opinions, and now he cannot stand those who criticize him; what a hypocrite!

Mr. Milinganyo is one of the few exceptional politicians in the DRC and around the globe, whose integrity, wisdom, political savviness, love of country and fellow citizens no matter their tribes, their regions of origin are unmatched. He is a man who embodies true values and characters that inspire so many and distinguish him from most DRC politicians. He stands with victims of violence in his country and dares to speak up without fear of the perpetrators of violence in many parts of the country and their cronies in the capital city.

If you love Barbabé and what he stands for, sign this petition to ask the government of DRC to free this great man and allow him to reunite with his family and his fellow citizens who truly miss him and can’t wait to hear his views once again. He inspires millions of young and old Congolese to be better citizens and human beings and this has been lacking for decades.

Hatred, violence and injustice are societal cancers we must eradicate.

By Daniel Nzitonda

Libère Mr. Barnabé Milinganyo

La liberté d’expression devrait être un droit fondamental pour tous.  Nous devrions tous être en mesure d’exprimer librement nos opinions, nos pensées et nos croyances sans craindre aucune persécution. C’est la raison pour laquelle nous demandons au gouvernement congolais de libérer M. Barnabé Milinganyo, un homme qui exprime ses opinions politiques d’une manière qui ne menace personne d’autre que le système politique corrompu qui a detruit le pays et ne peut pas supporter la vérité et l’a emprisonné pour cela. Monsieur Tshisekedi, au début de sa présidence, a promis de libérer ceux qui été emprisonnés par son prédécesseur à cause de leur opinion politiques, et maintenant il ne peut pas supporter ceux qui le critiquent; quel hypocrite!

M. Milinganyo est l’un des ames bien nées. un des rares hommes politiques exceptionnels en RDC et dans le monde; dont l’intégrité, la sagesse, habileté politique, l’amour pour le pays et les concitoyens, peu importe leurs tribus, leurs régions d’origine sont sans comparaison. C’est un homme qui incarne de véritables valeurs et des caractères qui inspirent tant de gens et qui le distinguent de la plupart des politiciens de la RDC. Il exprime sa sympathie pour les victimes de violence dans son pays et ose dire toute vérité sans crainte des perpétuateurs de la violence dans de nombreuses régions du pays et de leurs partenaires dans la capitale.

Si vous aimez Barbabé et ce qu’il représente, signez cette pétition pour demander au gouvernement de la RDC de libérer ce grand homme et de lui permettre de rejoindre sa famille et ses concitoyens qui lui manquent vraiment et attendent d’entendre ses vues une fois de plus. Il inspire des millions de Congolais jeunes et vieux à être de meilleurs citoyens et êtres humains, ce qui fait défaut depuis des décennies.

La haine, la violence et l’injustice sont des cancers dans nos sociétés; nous devons les éradiquer.

Daniel Nzitonda.

0 have signed. Let’s get to 500!