Petición cerrada

Govern d’Espanya: Volem ser pares – legalització de la gestació subrogada, ja!

Esta petición ha conseguido 97.754 firmas

Quan en el 2004 es va aprovar la llei, a Espanya, que permetia l’adopció per part de parelles del mateix sexe, sabia que alguna cosa estava canviant i vaig plorar d'alegria. Gràcies a aquest canvi pioner en el món, milers d'homes i dones podrien complir el seu somni de compartir la seva vida i tenir fills.

No obstant això, encara hi ha un llarg camí per recórrer. Les parelles heterosexuals i les dones solteres, tenen l'opció de convertir-se en pares a través de processos de reproducció assistides, coberts per la Seguretat Social en regions com Andalusia. Però les parelles del mateix sexe o homes solters han d’abandonar el país i pagar entre 60.000 i 160.000 euros per poder convertir-se en pares.

L'adopció és una possibilitat, sí, però la burocràcia, les llargues llistes d’espera en el nostre país i la prohibició de l’adopció per parelles homosexuals i homes solters en molts dels països estrangers la fan una opció molt difícil, a vegades impossible.

Per a homes solters, homosexuals o no i dones amb problemes uterins, existeix també la possibilitat d'accedir a la gestació subrogada, també coneguda i sovint anomenada en els mitjans de comunicació, tot i que erròniament, com a “ventre de lloguer”. Amb dos problemes: a més a més de ser un procés costós, els acords de gestació subrogada són nuls a Espanya.

Als Estats Units, Grècia, Nepal o Mèxic, la gestació subrogada és legal i sembla que en altres països serà legalitzat properament. Espanya ha de ser una referència de la igualtat entre tots i contra la discriminació. Així doncs, demanem a les parts a emprendre les iniciatives per a legalitzar-la i regular-la en la pròxima legislatura.

Signa aquesta petició fins que la maternitat / paternitat sigui una opció disponible per a qualsevol persona que somia ser mare o pare.

Hoy: Fco de Borja cuenta con tu ayuda

Fco de Borja Graciani necesita tu ayuda con esta petición «Govern d’Espanya: Volem ser pares – legalització de la gestació subrogada, ja!». Únete a Fco de Borja y 97.753 personas que ya han firmado.