Petition Closed

Demander la dissolution OQLF / Disband the OQLF

This petition had 8,159 supporters

Depuis les dix dernières années, plus de $150 millions a été dépensé par l'Office de la Langue Française. Nous croyons que cet argent serait mieux dépensé sur les soins de santé. Nous croyons aussi que l'OQLF est devenu une source d'embarras pour la province de Québec et un talon d'Achille pour les entreprises honnêtes. Nous appelons au gouvernement du Québec de dissoudre l'OQLF immédiatement.

This past decade over 150 million has been spent on the Office québécois de la langue française. We believe this money would be better spent on healthcare. We also believe that the OQLF has become an embarrassment to Quebec and an Achilles heel to local honest business owners. We call on the Quebec government to disband the OQLF immediately.

Info : http://en.wikipedia.org/wiki/Office_qu%C3%A9b%C3%A9cois_de_la_langue_fran%C3%A7aise

Caffe Conti Quebec : http://www.sunnewsnetwork.ca/video/2196412663001

Today: Putbacktheflag is counting on you

Putbacktheflag needs your help with “Gouvernement du Québec / Quebec Government: Demander la dissolution OQLF / Disband the OQLF”. Join Putbacktheflag and 8,158 supporters today.