Moda: el negoci de l'esclavitud

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!

Benvolgut lector,

A continuació podràs llegir un article on t'informarem sobre els següents aspectes relacionats amb el món de la moda:

1. Fast fashion.
  2. D'on prové el preu de la roba?
  3. Campanyes de denúncia silenciades.
  4. Impacte ambiental sobre la producció de roba.
  5. Explotació laboral.

Fast fashion: Consisteix a fabricar i vendre molta roba de mala qualitat, de poca durabilitat i a preu molt baix per aconseguir, de la gent, un consum exagerat. Això provoca compra compulsiva i molt consumisme, aquest comportament, a la llarga, no és sostenible. A més, crea explotació laboral en els països on es fabriquen els productes. Això no és un problema llunyà, ja que ens afecta provocant-nos dependència, fent que necessitem comprar per aconseguir autoestima i una identitat pròpia. Hi ha algunes campanyes i alguns dissenyadors que volen combatre la Fast fashion amb la Slow fashion que és un moviment que intenta recuperar la qualitat de la roba i dels seus dissenys.

D'on prové el preu de la roba? Mai no t'has preguntat com es calcula el cost de les peces de roba que compres? Moltes empreses calculen el preu d'aquests productes seguint l'arquetip que indica que el 50% són els beneficis, el 25% es destina a la publicitat, el 13% s'inverteix en els costos de producció, l'11% es dedica al transport i només l'1% als treballadors o treballadores que han fabricat el producte. Per exemple, si compres una samarreta de 5 € estràs pagant-li només 1 cèntim a la persona que s'ha dedicat a fer la samarreta. Quan l'empresa està guanyant 2,5 € i s'han gastat 1,25 en publicitat.

Campanyes de denúncia silenciades: Moltes multinacionals han silenciat campanyes d'ONG's que estaven defensant el medi ambient i els drets humans, perquè a aquestes empreses no els interessava que es sabés el que aquestes organitzacions denunciaven. Aquestes campanyes són necessàries per aconseguir unes condicions, uns horaris i uns salaris entre moltes altres coses, més justos pels treballadors, a més a més, es necessiten per intentar disminuir els problemes medi ambientals que provoquen les fàbriques en el nostre planeta. I per aquests motius hem d'ajudar i donar suport a aquestes ONG's per intentar millorar el món on vivim.

Impacte ambiental sobre la producció de roba: El problema està en la gran quantitat de contaminació que provoquen les fàbriques, sobretot les del sector tèxtil, en el medi ambient. Els rius i mars són dels més afectats per aquesta contaminació, això passa desapercebut, però és un problema global, a llarg termini i amb greus conseqüències. Les principals causes són: les substàncies tòxiques que desprenen les fàbriques, les lleis poc estrictes que hi ha sobre la contaminació produïda i els interessos de les grans multinacionals, totes aquestes situacions posen en risc dia a dia el medi ambient. Però no està tot perdut, nosaltres podem fer-hi alguna cosa! Cal que la ciutadania promogui i participi en les campanyes de denúncia, cal denunciar i pressionar a les empreses, i sobretot tenir esperit crític, cal ser conscient i detectar per un mateix les situacions injustes que s'hi produeixen en el nostre món.

Explotació laboral: Es produeix quan les multinacionals no volen pagar un sou digne als treballadors i els obliguen a treballar en condicions infrahumanes (treballar 12 h per jornada sense descans i de vegades, fins i tot, fer dues jornades seguides; no els paguen o retarden els pagaments; treballen en dies festius...). L'explotació laboral va en contra dels drets humans, declarats per la UNESCO l’any 1948, i afecta la vida, tant personal com social d’algunes persones. Tot això ha sigut possible per culpa dels governs corruptes i la seva falta de lideratge; però no tot és culpa seva, nosaltres també ho hem afavorit, la societat primermundista en la que vivim actualment on solament ens importa el que ens passa a nosaltres i la resta ens dóna igual ho ha fet possible. Però encara ho podem solucionar, hem d'obrir els ulls: hem d'informar-nos bé, hem de ser crítics, hem de seguir els nostres ideals i si una cosa ens sembla una injustícia, ho hem d'expressar.

Gràcies per haver-nos dedicat el teu temps, esperem que t'hagi agradat i ens agradria que signesis per ajudar-nos a arribar a més gent per fer un món millor.

Hoy: Joel cuenta con tu ayuda

Joel Castillejo Garcia necesita tu ayuda con esta petición «Gobierno de España: Moda: el negoci de l'esclavitud». Únete a Joel y 76 personas que ya han firmado.