Que els polítics de l'Ajuntament de Lleida vagin a collir fruita

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!
Miquel Estopà ha iniciado esta petición dirigida a Gent de Lleida

L'actual crisi socioeconòmica agreujada per la pandèmia del Coronavirus està impactant a l'economia de persones, famílies i administracions públiques. És fonamental aprofitar totes les oportunitats que els diferents sectors productius ofereixen al territori, per a generar ocupació i distribuir riquesa.

La ciutat de Lleida, té la sort de ser capital de la comarca del Segrià, una de les principals zones de producció fruitera d'Europa.  Tot i amb això, sembla que els lleidatans i lleidatanes no acaben de decantar-se per treballar a la campanya de la fruita, a pesar de viure una crisi socioeconòmica d'una gravetat sense precedents en dècades.

Per posar un exemple, durant el passat mes de juliol de 2020 (en plena pandèmia), els  més de 6.000 contractes de treball generats al Segrià relacionats amb la campanya de la fruita, només van suposar una disminució de 213 persones en l'atur registrat a la ciutat, d'un total de 9.000. (dades Idescat)

Per algun motiu, lleidatans i lleidatanes no acabem d'aprofitar les oportunitats de treball que ofereix la nostra campanya de la fruita, Això té conseqüències a molts nivells i àmbits que generen problemàtiques i tensions al territori, en el context socioeconòmic més greu i incert que haguem pogut viure en molts anys.

La gravetat de la situació ens porta a reclamar la implicació dels nostres polítics en aquesta qüestió. Cal promoure les oportunitats de feina que genera la campanya fruitera al Segrià entre els/les ciutadans i ciutadanes de Lleida. Urgeix potenciar la integració sociolaboral entre la capital i el territori, que de moment, no sembla produir-se en grau suficient.

Els polítics, no només han de governar-nos de forma eficient i amb coneixement de causa, sinó que també han de promoure les actituds socialment responsables i profitoses entre la ciutadania. També han de donar a conèixer (per si algú no s'ha assabentat),  les oportunitats de promoció econòmica generades al territori. Com diu el saber popular, no hi ha res com predicar amb l'exemple.

És per tot això que demano suport per a que els polítics integrants del Ple Municipal de l'Ajuntament de Lleida (en el marc d'una campanya promocional, que podria dir-se: A Lleida collim!), vagin a treballar durant al menys, 1 setmana a la propera campanya de la fruita 2021 (al Segrià, evidentment).

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!