Petición cerrada

Recolzar la immersió lingüística. Defensar l'ús social del català.

Esta petición ha conseguido 73 firmas

La recent sentència del Tribunal Suprem, que anul·la diferents articles del decret 181/2008 d’ordenació de l’ensenyament, de la Generalitat de Catalunya i de fet també, la immersió lingüística a l’educació primària, és un despropòsit i un intent de desmuntar, per motius purament polítics, la feina duta a terme durant més de 20 anys per les i els mestres i les institucions culturals de Catalunya, que han permès que, avui dia, el català segueixi essent una llengua viva i d’ús corrent.

No podem permetre que se segueixin mantenint i tolerant aquestes actituds. Esperem, i exigim, que el Govern de la Generalitat reaccioni davant aquests atacs i actuï amb tots els seus recursos per a defensar la llengua catalana i un model d’immersió que ha estat citat i elogiat per comunitats educatives d’arreu.

Volem manifestar que el nostre menyspreu no es dirigeix en cap cas cap a la llengua castellana ni cap a aquells que senten el castellà com a la seva llengua pròpia, si no contra els que, fent mal ús dels poders que el poble els ha llegat, dicten i utilitzen les lleis a la seva conveniència amb fins exclusivament polítics, ignorant i menyspreant la realitat catalana i, el que és més greu, l’educació dels nostres fills i filles. El problema del català no és el castellà, són les regles del joc imposades per l’Estat Espanyol.

Volem expressar també el nostre recolzament a la Generalitat de Catalunya en qualsevol acció que emprengui, destinada a mantenir l’actual model d’immersió a l’escola catalana i a defensar la llengua.

Volem fer notar unes dades que poden ajudar a clarificar les postures i els motius, i que estan extretes d’un estudi del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu de l’any 2011:

• Els resultats obtinguts per l’alumnat en les llengües catalana i castellana al final de l’educació primària són similars, tot i que el mandat legal preveu que aquesta equivalència s’ha d’aconseguir en finalitzar l’ensenyament obligatori.

• Els resultats obtinguts per l’alumnat en les llengües catalana i castellana al final de l’educació secundària obligatòria són similars.

• D’acord amb les avaluacions estatals, els resultats de llengua castellana obtinguts per l’alumnat de Catalunya i del conjunt de l’Estat en l’educació primària i en educació secundària són similars.

• Quan es tracta dels usos lingüístics informals o entre iguals, és la llengua castellana la que té major presència a les aules i en el context escolar.

Hoy: River Café cuenta con tu ayuda

River Café Girona necesita tu ayuda con esta petición «Generalitat de Catalunya: Recolzar la immersió lingüística. Defensar l'ús social del català.». Únete a River Café y 72 personas que ya han firmado.