Petición cerrada

Fem fàcil dir l'hora en Català!

Esta petición ha conseguido 11 firmas

La forma correcte de dir l'hora en Català es complexa, es basa en l’època que només havien rellotges amb agulles, i en aquell context, tenia sentit. Però avui en dia, amb els rellotges digitals i mòbils, on l'hora s’expressa directament amb els números, es molt mes senzill dir l'hora tal com es llegeix, per exemple, les 9:20 h. es tan simple com les "nou i vint" en comptes de "un quart i cinc de deu".

L'actual norma perd el sentit original, basat en la esfera del rellotge amb agulles, pel que es fa molt complicat pronunciar correctament l'hora en el format antic.

No seria millor formalitzar d'una vegada per totes una forma moderna de dir l'hora?

Al carrer ja s'acostuma a fer-ho així, perquè mantenir aquest format arcaic que a demés es molt mes complicat?

Demanem a la Generalitat de Catalunya que normalitzem una forma més fàcil de dir l'hora en Català!

Més informació extreta de la viquipèdia (https://ca.wikipedia.org/wiki/Sistema_horari_catal%C3%A0 podeu llegir més informació i altres exemples de la complicació d'aquest format antic.

El sistema horari català és la manera tradicional d'indicar l'hora en català i exclusiva d'aquesta llengua. En aquest sistema l'hora s'indica amb fraccions de quart i mig quart d'hora. Les fraccions horàries són de l'hora començada, tenint en compte que l'hora sencera marcada pel rellotge n'indica l'acabament. L'ordre seguit és "quarts-minuts-hora posterior". Així, per exemple, les 10.15 h són 'un quart d'onze'; les 12.30 h són 'dos quarts d'una', i les 19.52 h són 'tres quarts i set minuts de vuit'. Tanmateix, hi ha petites variacions, de manera que, per exemple, se substitueix l'expressió "dos quarts" per dir simplement "quarts", o s'utilitza el "mig quart", com a aproximació, en comptes del massa precís "set minuts i mig".

Hoy: Catalans al dia cuenta con tu ayuda

Catalans al dia necesita tu ayuda con esta petición «Generalitat de Catalunya: Fem fàcil dir l'hora en Català!». Únete a Catalans al dia y 10 personas que ya han firmado.