Gender Equality in 2018- Égalité en 2018

0 have signed. Let’s get to 1,500!

Did you know that New Brunswick lags the country in terms of female representation in our Provincial Legislative Assembly? With women representing just 16% of our provincial elected officials, we are sliding backwards! We were better positioned in the 90s when we had a high of 18.2%. More women need to get elected so the voices of 51% of the population can be heard and respected.

Women for 50 % was launched in January 2017 to create public awareness and to educate women and men about how to get more women involved in politics, run for office and win. The goal is to have 50% of the candidates running in the 2018 provincial election be women.  I support this goal and by adding my name to this petition, I call on New Brunswick Political Party Leaders to act now by recruiting and supporting more women to run and win.  I understand my support will be shared with the Party Leaders.

Saviez-vous que le Nouveau-Brunswick a bien du retard à comparer au reste du pays en ce qui concerne la représentation des femmes à notre Assemblée législative? Avec les femmes représentant seulement 16 % des élus provinciaux, nous reculons! Nous étions mieux positionnés dans les années 90 lorsque nous avons atteint un taux de 18.2 %.  Nous devons faire en sorte que davantage de femmes soient élues pour que leur voix soient entendues et respectées.

Femmes pour 50 % est une initiative qui a débuté officiellement en janvier 2017 pour sensibiliser le public et éduquer les femmes et les hommes sur la façon d'impliquer davantage de femmes dans la vie politique, de se porter candidate et de gagner. L’objectif est que 50 % des candidats aux élections provinciales de 2018 soient des femmes. J’adhère à cet objectif et en y inscrivant mon nom, je fais appel à tous les Chefs de partis politiques au Nouveau-Brunswick d’agir maintenant en recrutant et soutenant plus de femmes à se présenter et à gagner.  Je comprends que ma position sera partagée avec les Chefs de partis.

Today: Women for 50% - Femmes pour 50% is counting on you

Women for 50% - Femmes pour 50% needs your help with “Gender Equality in 2018- The Time Has Come!”. Join Women for 50% - Femmes pour 50% and 1,117 supporters today.