PLEASE HELP THE SPANISH CENTER IN THE HAGUE STAY OPEN !

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!
CENTRO ESPAÑOL EN LA HAYA ha iniciado esta petición dirigida a Gemeente Den Haag

The reason for this request is to appeal to you directly for help as a last resort to save the Spanish Center.

The Spanish Center in The Hague is a Cultural Association whose objective is the integration of Spaniards in the Netherlands and make the culture known Spanish, both to the Dutch and to people of other nationalities.

As you are aware due to Covid-19, activities at the Spanish center have been temporally suspended unfortunately our Spanish center in The Hague is in dire need, so much so that if the necessary funds are not obtained to continue operation of the center untill spring, we will be forced to close in the new year.

Although the efforts of the economic management team in recent years, together with your fees, the activities carried out and additional aid received from the administration have enabled the Spanish Center to continue minimal operations during these months with hardly any income, unfortunately after approaching all other avenues of financial support and given the current contributions to the Cultural Association we will be unable to continue operating next year without appealing to your solidarity and loyalty.

The Spanish Center has been part of our history in The Hague for more than 36 years, generations of members have passed through our doors and we are sure they will continue to carry the Spanish Center in their hearts and the memories, both of beautiful activities and celebrations, as well as for our support and help as good compatriots in times of trouble and difficulties.

The OBJECTIVE of this appeal it is the collection of signatures is to ensure that the Local Administrations keep the Spanish Center in The Hague open by providing financial aid to meet monthly expenses, while the building survives on the basis of donations from partners and individuals. to be able to face the rent and service receipts for the next 5 months since this is THE ONLY way that the Center can remain open until, at least the spring with the hope that the Covid-19 situation has improved and can resume all activities with more strength and joy than ever.

In addition, besides to sign this request, please if you can share this petition and our official crowdfunding link on your social networks and we would be grateful if you would share where and with whomever you can, companies, sports teams, expatriate groups, NGO’s even with other cultural associations or foundations both in the Netherlands, Spain or any other country where there are groups of Spaniards in better financial situation than ours!

We hope to see you back soon, and that you are all in very good health.

The Spanish Center team wish to thank all in advance for your help in facing the current financial difficulties, we hope to see you back soon, and that you are all in very good health.

Please sign this petition and / or send your donations to the follow:

New membership applications to:        secretariacentroespanol@gmail.com

_ _ _

El Centro Español La Haya es una Asociación Cultural que tiene como objetivo la integración de los españoles en los Países Bajos y dar a conocer la cultura española tanto a los neerlandeses como a personas de otras nacionalidades.

La razón de esta comunicación es hacer un llamamiento urgente de ayuda para salvar de la desaparición al Centro Español en la ciudad de La Haya.

Debido al Covid-19 y a la suspensión temporal de actividades, el Centro Español de la Haya se encuentra en una situación de extrema necesidad.

Tanto es así, que si no se consiguen los fondos necesarios para mantenerlo al menos hasta la primavera, se verá abocado al cierre definitivo de sus puertas a primeros de año.

Tras barajar las distintas vías de apoyo económico y debido a que las contribuciones que se destinan actualmente a Asociaciones Culturales como la nuestra no contemplan ayudas por parte de las Administraciones Públicas locales, apelamos a la solidaridad de las personas que creéis que un Proyecto como el Centro Español, con su doble dimensión cultural y solidaria con nuestros compatriotas en apuros en los Países Bajos debe seguir existiendo porque es esencialmente útil.

El OBJETIVO que se pretende mediante esta recogida de firmas es lograr que las Administraciones Locales mantengan abierto el Centro Español de La Haya proveyendo ayudas financieras que permitan hacer frente a los gastos mensuales, mientras el edificio sobrevive a base de las donaciones de socios y particulares, para poder afrontar los recibos de alquiler y servicios durante los próximos 5 meses ya que esta es LA ÚNICA manera de que el Centro pueda seguir abierto hasta, por lo menos la primavera con la esperanza de que la situación del Covid-19 haya mejorado y se puedan retomar todas las actividades con más fuerza y alegría que nunca.

Os agradeceríamos mucho que colaboraseis de manera activa firmando esta petición, y haciendo una donación en el crowdfunding oficial del Centro Español., así como compartiendo este llamamiento entre vuestros contactos y redes sociales para conseguir así la máxima difusión y con ello mantener las puertas del Centro Español abiertas

¡Cualquier aportación será de gran ayuda, no lo dudéis! :

Ppr favor firmad esta petición , y/o podéis realizar una donación en:

Desde el Equipo Directivo de Voluntarios os agradecemos vuestro altruismo y solidaridad, esperanzados en recibir suficientes firmas y donaciones para conseguir la salvación del Centro Español.

Solicitudes nuevas de socio en :    secretariacentroespanol@gmail.com

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!