Petition Closed

Bring musical integrity back to the Latin Grammy #NotLatinEnough #StayTrue

This petition had 1,302 supporters

According to the Latin Grammys, our project, ‘UNITY: The Latin Tribute to Michael Jackson’, was "Not Latin Enough” to qualify for a Latin Grammy nomination. Apparently, we had too much English in our album, and they do not factor in anything else but just “words” in a music production.

Billboard wrote an article on my story:

None of this has made any sense, and I have spent countless hours writing to them simply requesting a clear explanation. I received nothing but a simple,

“We are too far along in the Awards process to be able to consider this matter further."

This whole experience has been extremely discouraging and disappointing for all of us who worked on this project and we are saddened by the way the Latin Recording Academy has handled this. And to that extent, only because I truly care for what the Academy is supposed to represent for us Latin musicians, I share my story publicly with hope that it inspires a change and helps this negative and unfortunate situation have positive outcome in the long run.

The Latin Recording Academy states to recognize the infinite colors and textures that define Latin American music – its multiple genres, voices and expressions, regardless of their commercial success. I believe we have all witnessed many instances where the Academy does not stay true to their mission statements, which is why there must be a change in the way music is being judged.

I was granted a meeting with Mr. Gabriel Albaroa, President & CEO of the Latin Grammy, for a future date to discuss the situation and present this petition.

Below is the letter I wrote to the Latin Grammys (which has remained unanswered).

Read Letter

Please Sign, Share, and let our voice be heard - your opinion matters. #NotLatinEnough #StayTrue #LatinGrammy

Thank you all and much Love,

Tony

(Ver. en Español)

Según indicó la representación del Latin Grammy, nuestro proyecto, UNITY: The Latin Tribute to Michael Jackson ", no es "Suficientemente Latino" para calificar para una nominación al Grammy. Aparentemente, tuvimos mucho Inglés en nuestro disco, y ellos no toman en cuenta nada más que sólo "palabras" en una producción musical.

Sin embargo, Billboard escribió lo siguiente sobre mi historia.

Nada de esto tiene sentido, hemos pasado incontables horas escribiéndoles simplemente solicitando una explicación clara. Igualmente, solicité una reunión y por supuesto lo que recibí fue un simple,

"Estamos demasiado avanzado en el proceso de Premios para poder considerar este asunto."

Toda esta experiencia ha sido muy desalentadora y decepcionante para todos los que trabajaron en este proyecto y estamos entristecidos por la forma en la cual la Academia Latina ha manejado esto. Sólo porque realmente me preocupo por lo que se supone que la Academia debería representar para nosotros los músicos latinos, comparto mi historia públicamente con la esperanza que inspire un cambio y ayude que esta situación negativa y desafortunada tenga un resultado positivo a largo plazo.

Según establece la Academia, se reconoce los colores y ritmos que comprenden la música Latinoamericana - sus múltiples géneros, voces y expresiones, sin importar el éxito comercial que el disco pueda tener. Sin embargo, creo que todos hemos presenciado en diversas instancias que la Academia no se acoge a su misión principal, y por tal motivo debe haber un cambio en el modo en que se juzga los temas.

Me fue concedida una reunión aunque de fecha incierta con Mr. Gabriel Albaroa, Presidente & CEO de los Latin Grammy, con el fin de discutir la situación y la presente petición.

Les comparto la carta que le escribí a los Latin Grammy (que ha permanecido sin respuesta).

Lee la Carta

Firma, comparte, y comenta - su opinión es importante.

Gracias a todos.

Tony

Today: Tony is counting on you

Tony Succar needs your help with “Gabriel Albaroa President & CEO of the Latin Grammy: Bring musical integrity back to the Latin Grammy #NotLatinEnough #StayTrue”. Join Tony and 1,301 supporters today.