Petition Closed

We want: Free driving through Europe! No further restrictions for cars and motorcyles  whether the are new or old!

- The mayor of Paris wants to ban cars older than 17 years from the inner circle of the city

- Germany bans several types of cars from cities with "dust pollution" including cars with catalysts!

- Bozen and Brixen (Tyrol) banned older cars, scooters and motorbikes

What's going on in Europe? Will cars older than 1 year also be banned in the future-without banning chaffeur-driven cars for politicians? Stop this!

Help to protect our mobility from these aims and decisions-they are not understandable.

We all had worked hard to buy and maintain our cars. They give us the mobility to get to our work and so built up our society and financial security-that is what our politicians ask for!  We need our cars-they give us free travelling in the EU! Older cars are also living culture and create employment for hundred of thousands working people in the car industry. So stop these crazy plans to ban cars-either if they are new, releativly new or old!

1.

Es muss wieder möglich sein, ein Kraftfahrzeug in ganz Europa zu bewegen, ohne Restriktionen hinsichtlich regionaler Sperrungen (z. B. Umweltzonen) zu beachten. Betroffen sind hier vor allem Fahrer älterer Fahrzeuge, so ist beispielsweise eine Tendenz zu bemerken, dass ältere Fahrzeuge in Großstädten am Einfahren gehindert werden sollen. Alle Kraftfahrzeuge, die einmal zugelassen waren, müssen jedoch Bestandsschutz genießen-zumal die allermeisten Fahrzeuge aufgrund Ihres lange zurückliegenden Produktionszeitpunktes Ihre Ökobilanz längst ausgeglichen haben. Die Erzeugung neuer Fahrzeuge benötigt schließlich auch Resourcen.

2.

Kraftfahrzeughalter, die finanziell nicht in der Lage sind, Ihr Auto technisch aufzurüsten-oder für deren Fahrzeuge keine technische Voraussetzung für eine solche Aufrüstung gegeben ist-muss die vollumfängliche Teilnahme am Straßenverkehr ermöglicht sein-eine Verschrottung von alten Fahrzeugen ist auch umweltpolitisch kontraproduktiv, da Neufahrzeuge bei der Produktion auch wichtige Resourcen verbrauchen-dies wird in der Oekobilanz gewissentlich verschwiegen.

3.

Es sollte überprüft werden, ob eingeführte Sonderzeichen (Deutschland) wie H-Nr./Plaketten nicht abgeschafft werden können (H-Nr. nur auf besonderen Wunsch des interessierten Inhabers auszugeben, falls dies als Kennzeichnung mobilen Kulturgutes ausdrücklich gewünscht wird), um die früher einheitliche Kennzeichnung wieder herzustellen.

Letter to
Vice President of the European Commission Siim Kallas
Dear Sirs,
please see to it that new and old cars, scooters, motorbikes can drive throughout the EU without any (further) restrictions. Take care of free mobility for citizens that work hard to be able to buy and maintain their vehicles-whether they are new or old. Car drivers will not accept, that cars will be banned from some cities (plans to ban cars older than only 17 years! from the inner circle of Paris for example) and so on. Free mobility is what industry and politicians ask for-so don't limited this! The mainly pollution is caused by industry and domestic heating and not cars! Hundred of thousands of owners from the classic and vintage car movement will also not accept any further restrictions.
What will happen next? Are there plans to ban cars older than 1 year as the next step-what is going on in Europe? Or will there only be free mobility for chaffeur driven cars of politicians. STOP THIS!
Yours sincerely

----------------
Umweltzonen: Freie Fahrt für alle Fahrzeuge!

----------------