Petition Closed

#FreeAngelSantiesteban writer and human rights defender in #Cuba / #SantiestebanLibre escritor y defensor de derechos humanos en #Cuba

[Versión en español abajo]

Angel Santiesteban is a renowned Cuban writer and blogger. On December 8, 2012 he was condemned to 5 years in prison by the Castro regime for his criticism of the dictatorship. Upon hearing the sentence, Santiesteban stated:     "I have not been sanctioned by a tribunal. I have been sanctioned by State Security for starting a blog and being an opponent of the government.”

Santiesteban has been published around the world. He has also been honored with various literary prizes, including the Alejo Carpentier Award organized by the Cuban Book Institute in 2001 for his book “The Children Nobody Wanted” and the Casa de las Américas Award in 2006 for his book “Blessed Are Those Who Mourn.” In March 2009, he started his blog also titled “The Children Nobody Wanted.” For his open opposition to the regime Santiesteban has been the subject of continuous harassment and false accusations resulting now in arbitrary imprisonment.

Please use the hashtag #FreeSantiesteban on Twitter to demand his freedom and pass along the following message in social media:

#FreeSantiesteban #Cuba #DDHH

Angel Santiesteban is innocent. To think and write freely is not a crime.

[En español]

Angel Santiesteban es un renombrado bloguero y escritor cubano. El 8 de diciembre del 2012 fue condenado a 5 años de cárcel por el régimen castrista por sus críticas a la dictadura. Tras escuchar su sentencia, Santiesteban declaró: "No he sido juzgado por un tribunal. He sido juzgado por la seguridad del estado por tener un blog y por oponerme al gobierno".

Santiesteban ha publicado su trabajo en todo el mundo y ha recibido premios por su labor literaria como el Alejo Carpentier otorgado por el Instituto Cubano del Libro en el 2001 por su obra "Los hijos que nadir quizo", y el Premio Casa de las Américas en el 2006 por su libro "Dichosos los que lloran". En marzo del 2009, inició su blog también titulado, "Los hijos que nadir quizo".

Por su oposición abierta al regimen, Santiesteban ha sido sometido a acoso continuo y acusaciones falsas resultants en su encarcelamiento arbitrario.

Por favor firma esta petición y utiliza el hashtag #FreeSantiesteban o #SantiestebanLibre y pide en Twitter, en Facebook y con tus contactos por correo electrónico que difundan esta información en redes sociales.

#FreeSantiesteban #SantiestebanLibre #Cuba #DDHH

ANGEL SANTIESTEBAN ES INOCENTE, PENSAR Y ESCRIBIR LIBREMENTE NO ES UN DELITO.

This petition was delivered to:
  • Delegación de Cuba ante la ONU
  • Unión de Escritores y Artistas de Cuba (Uneac)
  • Presidente del Consejo de Estado y de Ministros de la República de Cuba
    Raul Castro Ruz @RaulCastroR
  • Ministra de Justicia de la República de Cuba
    María Esther Reus González
  • Fiscal General de la República de Cuba
    Dr. Darío Delgado Cura

Marisel Trespalacios started this petition with a single signature, and now has 1,285 supporters. Start a petition today to change something you care about.