Petition Closed
Petitioning Directeur du Zoo de Bowmanville Michael Hackenberger and 2 others

Free Limba - Canada’s oldest elephant! Libérez Limba le plus vieil éléphant du Canada!!

FRANÇAIS plus bas

We ask the administration of Bowmanville Zoo to immediately end the exploitation of the elephant named Limba. Limba has come to a point in her life in which she needs to be granted the right to retire from her life of work.

"Entertainment is not all about fun for all .... “In their thirst for power and domination humans have degraded animals and turnt them into entertainment accessories”.
One Voice.
Fact: animals in circuses suffer. Suffering includes a wide range of unpleasant physical and emotional states; from pain, frustration and fear to countless forms of deprivation.

Limba is known to be the oldest elephant in Canada. She was born in Vietnam in 1963. At the age of one year she was torn from her family, beaten, chained, and then dragged to North America. Since that day Limba was ordered to perform to entertain the crowds.

Limba was recognized as the star act of Cirque Mondo. Despite her advanced age (50), and her deplorable state of health, Bowmanville Zoo continues to rent Limba out and force her to work in the circus. Limba is transported over thousands of miles in a cramped trailer just to perform acts that are unnatural to animal behavior. When not under the spotlight under the big top, Limba is sent to work at fairs, parades, movies, commercials, and children's parties ... Even at Hemmingford Parc Safari, Limba has spent many summers carrying bored tourists on her back.

To her exploiters Limba is but a symbol of profit. As sentient beings, we should recognize that Limba has worked long enough for the Bowmanville Zoo. After all those years of service and the large sums of money she brought to her exploiters it is imperative that she rests before her death.

We ask Limba's “employers”: the Bowmanville Zoo, Circus Mondo, the Parc Safari in Hemmingford to treat Limba with the respect and empathy that she deserves, and give her the opportunity to retire.

She only has a few years left to live. It would be tragic and unforgivable if she spent the last minutes of her sad and miserable life in a circus or overheated trailer.

But it will be even sadder, if she would die mysteriously because she is no longer a money-maker.

We encourage those that sign the petition to leave appropriate comments.

To learn more about Limba. Read here her story "My Name Is Limba"

Follow us also on Facebook through our campaign-event: Free Limba:

FRANÇAIS

Nous demandons aux dirigeants du Zoo de Bowmanville de mettre un terme à l’exploitation de Limba, et de lui donner la possibilité de prendre une retraite plus que méritée.

« Loisir n’est pas synonyme de plaisir pour tous… Dans leur soif de pouvoir et de domination, les humains ont dénaturé les animaux en accessoires de divertissement. » : One Voice.
En fait, les animaux sauvages souffrent dans les cirques. La souffrance est un vaste éventail d'états physiques et émotionnels désagréables, incluant la douleur, la frustration, la crainte et diverses formes de privation.

Limba est le plus vieil éléphant du Canada. Elle est née au Vietnam en 1963. À l’âge de un an, elle fut arrachée à sa famille, battue et enchainée, pour ensuite être transportée en Amérique du Nord. Depuis ce temps on l’oblige à performer pour amuser les foules.

Limba a été, en autres, la vedette du Cirque Mondo. Malgré ses 50 ans, et une santé qui laisse à désirer, le Zoo de Bowmanville continue de louer ses services à des cirques. Elle se fait transporter de province en province sur des milliers de kilomètres, dans une remorque exigüe, pour devoir exécuter des numéros douloureux et contre nature. Lorsqu’elle n’est pas sous les feux des projecteurs dans les arénas, on l’envoie travailler dans les foires, les parades, les films, les publicités, les fêtes d’enfants…et même au Parc Safari de Hemmingford où elle a passé plusieurs étés à trimbaler, sur son dos, des touristes en manquent de sensation.

Limba est rentable. Nous considérons que Limba a travaillé suffisamment longtemps pour le Zoo de Bowmanville, Après toutes ses années de service et les importantes sommes d’argent qu’elle a rapporté à ses exploiteurs, il est impératif qu’elle se repose un peu avant sa mort.
Nous demandons à ses employeurs : le Zoo de Bowmanville, le Cirque Mondo, le Parc Safari de Hemmingford de la traiter avec tout le respect et l’empathie qu’elle mérite, et de lui donner la possibilité de prendre sa retraite.

Il ne lui reste que peu d’année à vivre. Il serait tragique et impardonnable qu’elle passe les dernières minutes de sa vie sur une piste de cirque ou dans une remorque surchauffée en transit entre deux villes.

Et il serait encore plus triste, qu’elle décède mystérieusement parce qu’elle n’est plus rentable.

Nous vous encourageons à laisser vos commentaires.

Pour en savoir plus sur Limba. Lisez ici son histoire « Mon Nom Est Limba »

Suivez-nous aussi sur Facebook par le biais de notre campagne-événement : Liberez Limba

Letter to
Directeur du Zoo de Bowmanville Michael Hackenberger
Président et propriétaire du Parc Safari Jean-Pierre Ranger
Principal actionnaire, président et producteur du Cirque Mondo Louis Leonard
I just signed the following petition addressed to: The administration of Bowmanville Zoo, Mondo Circus and Parc Safari.

----------------
Free Limba - Canada’s oldest elephant! Libérez Limba, le plus vieil éléphant du Canada!

FRANÇAIS plus bas

To the administration panel of the Bowmanville Zoo, Mondo Circus and the Parc Safari Hemmingford.: We ask you to seriously consider to handle the life of Limba with all the respect and empathy she deserves and give Limba the opportunity to retire in an ideal location as soon as possible.

We consider Limba has worked long enough for the Bowmanville Zoo.

After all the years of service and large sums of money she has brought to her employers, it is imperative that she rests before her death. Limba is known as the oldest elephant in Canada. She has several roles in her life but she is known to be the main act for the Mondo Circus. Despite her advanced age (48), and her deplorable state of health, Bowmanville Zoo continues to rent Limba out and force her to work in the circus.

Limba is transported over thousands of miles in a cramped trailer just to perform acts that are unnatural to animal behavior. When not under the spotlight under the big top, Limba is sent to work at fairs, parades, movies, commercials, and children's parties ... Even at Hemmingford Parc Safari Limba has spent many summers carrying bored tourists on her back.

She only has a few years left to live. It would be tragic and unforgivable if she spent the last minutes of her sad and miserable life in a circus or in an overheated trailer.
__________________

Libérez Limba, Le plus vieil éléphant du Canada!

Cordialement.

Je viens de signer la pétition suivante, adressée aux dirigeants : du Zoo de Bowmanville,
du Cirque Mondo et du Parc Safari de Hemmingford.
___________________
Aux dirigeants du Zoo de Bowmanville, du Cirque Mondo et du Parc Safari de Hemmingford.: Nous vous demandons d’envisager sérieusement de traiter Limba avec tout le respect et l’empathie qu’elle mérite, et de lui donner la possibilité de prendre sa retraite le plus tôt possible.

Nous considérons que Limba a travaillé suffisamment longtemps pour le Zoo de Bowmanville. Après toutes ses années de service et les importantes sommes d’argent qu’elle a rapporté à ses employeurs, il est impératif qu’elle se repose un peu avant sa mort.

Limba est le plus vieil éléphant du Canada. Elle est, en autres, la vedette du Cirque Mondo. Malgré ses 48 ans, le Zoo de Bowmanville continue de louer ses services à des cirques. Elle se fait transporter de province en province sur des milliers de kilomètres, dans une remorque exigüe, pour devoir exécuter des numéros douloureux et contre nature. Lorsqu’elle n’est pas sous les feux des projecteurs dans les arénas, on l’envoie travailler dans les foires, les parades, les films, les publicités, les fêtes d’enfants…et même au Parc Safari de Hemmingford où elle a passé plusieurs étés à trimbaler, sur son dos, des touristes en manquent de sensation.

----------------

Sincerely,