No to Pesticides / Non aux pesticides

0 have signed. Let’s get to 200!

The Nation Township has made a decision to start spraying a weed-controlling pesticide in Limoges on the sidewalk areas throughout the village. This is to begin on June 17th until June 21st. The citizens of Limoges had no say in this and feel that this a waste of municipal funding, whereas the funds could be used more effectively elsewhere in the community. Not to mention the product being used as a weed killer, which contains the pesticide Glyphosate, is harmful to bees and animals. Please reconsider using these funds to help rectify the mosquito situation as the community struggles with this problem every year and residents would support using the municipal funding towards an initiative that will benefit the community. Killing weeds on the sidewalks are not a top priority and a waste of funds.

Please sign the petition and voice your concern. Save the bees! No Spraying Poison! --------------------------------------------------------------------------------

La municipalité de La Nation a décidé de commencer la vaporisation des mauvaises herbes le long des trottoirs dans le village de Limoges. Ceci débutera le 17 juin 2019 et se terminera le 21 juin 2019. Les citoyens et citoyennes de Limoges n'ont pas été consulté sur ce projet et la majorité croient que ceci est un usage inapproprié des fonds municipaux qui pourraient être consacrés à d'autres projets plus profitables à la communauté. En plus que le produit utilisé comme vaporisateur contient le pesticide Glyphosate, qui est néfaste aux abeilles et aux animaux.
S'il-vous-plaît reconsiderer l'utilisation de ces fonds afin de résoudre le problème des maringouins puisque ceci est une problématique qui surgit à chaque année. Les citoyens seraient en faveur d'utiliser les fonds envers une initiative qui aura des bienfaits pour la communauté, telle que la réduction de la population des maringouins. L'élimination des mauvaises herbes sur les trottoirs n'est pas une priorité et un gaspillage de fonds.

Svp signer la pétition et démontrer votre inquiétude.
Sauvons les abeilles! Dites Non à la vaporisation d'un poison!