Fermez les écoles

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Richard Wei started this petition to François Legault and

Fermez les écoles, pour le bien de nos jeunes.

La pandémie a gravement affecté comment les jeunes québécois poursuivent leurs apprentissages. La récente décision par le gouvernement provincial d'envoyer tous les élèves de la province en présentiel à temps plein a déjà contribué à plusieurs éclosions et fermetures d'écoles. Après l'annonce du Premier Ministre François Legault le 31 mars, les élèves à Gatineau, Lévis et Québec poursuivent des apprentissages à distance. Nous désirons que ce soit le cas pour tous les écoles de la province jusqu'à la fin de la pandémie.

La fermeture des écoles partout dans la province permettra de diminuer le nombre de cas de COVID-19 et de diminuer le stress sur le système de santé. Les élèves profiteront également de l'apprentissage à distance à temps plein. Le stress que l'école met sur les jeunes est amplifié par le fait de devoir apprendre dans un milieu où le risque d'infection est très élevé. L'apprentissage en présentiel est très risqué et ne présente aucun avantage majeur. La grande majorité des jeunes à qui j'ai parlé m'ont dit qu'ils préféraient faire des apprentissages en ligne.

En tant qu'élève au secondaire, je vous en prie, Monsieur Legault. Prenez la bonne décision, pour notre avenir et l'avenir du Québec.

___________________________________________________________________

Close all schools, for the good of our youth.

The pandemic has greatly affected how Québec's youth learn at school. The recent decision to send all of Québec's students back to full-time, in-person learning has already lead to multiple outbreaks and school closures. After the press conference of March 31st, Premier François Legault announced that students in Gatineau, Lévis and Québec City will do online learning from home. We want this to be the case for all the schools in the province, and this, until the end of the pandemic.

The closing of schools throughout the province will help lower the number of COVID-19 cases, thus lowering the amount of stress being put on the healthcare system. Students will also benefit from online learning. The amount of stress schools put on students is only amplified by having to go learn in an environment where the risk of infection is very high. In-person learning is very risky and presents no major benefit. The vast majority of students i have spoken to have told me that they prefer doing online learning.

As a high school student, I am begging you, Mister Legault. Make the right choice, for our future and the future of Québec.

0 have signed. Let’s get to 100!