Petition Closed
Petitioning Formand for Naalakkersuisut, Aleqa Hammond
This petition will be delivered to:
Formand for Naalakkersuisut, Aleqa Hammond

Grønland skal respekterer de internationale beslutninger truffet af IWC

Supporters

Grønland krævede på sidste års møde i Hvalfangstkommissionen(IWC) at få øget fangstkvoten med 9 finhvaler og 1 pukkelhval. Målet var at fange 190 vågehvaler, 19 finhvaler, 2 grønlandshvaler og 10 pukkelhvaler. Dette skete til trods for, at Grønland ikke opfanger allerede eksisterende kvote. Således fangede Grønland i 2012 kun 4 finhvaler ud af en kvote på 10, og nu vil man så have, at kvoten skal forhøjes til 19!
Grønland ville ikke være imødekommende overfor andre medlemmer af IWC og acceptere en kvote, som hidtil, men krævede forøgelsen. Dermed blev Grønland afvist, og har fra januar i år ingen storhvalkvote fra IWC. Enhver fangst af storhvaler er derfor i strid med de internationale regler, som binder det danske kongerige.
De hvaler, som forekommer ved Grønland, tilhører os alle, ikke kun Grønland. Mange af dem er hunner i den fødedygtige alder, der kommer til grønlandske farvande alene for at søge føde i en periode af deres livscyklus.
Mange mennesker er helt imod hvalfangst, uanset hvor i verden den foregår, fordi fangsten ikke kan gennemføres uden at hvalerne lider.
Jeg opfordrer på det kraftigste Grønland til at respektere de internationale regler og undlade fangst.

___

I strongly urge the Greenland Government to refrain from taking of any large whales. In 2012 the International Whaling Commission did not accept the extended quota request by Greenland, which leaves Greenland with a zero quota. Any whaling thereby will be against international law and will be a disgrace on the reputation of the Greenland Government and your leadership thereof Ms. Aleqa Hammond.

Letter to
Formand for Naalakkersuisut, Aleqa Hammond
Grønland skal respekterer de internationale beslutninger truffet af IWC og undlade fangst.