Petition Closed

Florida State Legislature: Stop Data Collection on Our Children Through Common Core Standards

EDUCATION IN PERIL

Collecting personalized information on both behavioral and academic criteria on our children and making that data available to federal, state and outside contractors is a serious breach of expectations of privacy and the law. If the experience of other states is a guideline, Florida will face expensive implementation and lawsuits over passage of bills currently in our legislature on COMMON CORE. Once parents find out that their child's data will be collected without their permission, there will also be an enormous backlash against elected officials who favor invasion of child and family privacy and the promotion of COMMON CORE.

EDUCACION EN PELIGRO

Recogida de información personalizada sobre criterios conductuales y académicos de nuestros hijos y poner esos datos a disposición federal, estatal y contratistas es una violación grave de las expectativas de privacidad y la ley. Si la experiencia de otros Estados es una pauta, Florida enfrentará implementación cara y demandas sobre la aprobación de proyectos de ley actualmente en nuestra legislatura para COMMON CORE. Una vez que los padres sepan que se recogerán los datos de su hijo sin su permiso, también habrá una enorme reacción contra funcionarios electos que favorecen la invasión de la privacidad del niño y su familia y la promoción de COMMON CORE.

This petition was delivered to:
  • Florida Governor

Bear Witness Central started this petition with a single signature, and now has 277 supporters. Start a petition today to change something you care about.