Confirmed victory
Petitioning Facebook

Firmas para que Facebook bloquee fotos que fomenten el maltrato animal y las peleas de perros

Facebook se niega a bloquear y retirar imagines de perros peleando del perfil de ciertos usuarios. Cuando se les solicita, Facebook responde diciendo que no lo consideran “violencia grafica”. Solicitemos a Facebook que cambien esa política. Los perros usados en peleas, son maltratados y torturados hasta el día de su muerte.
Además, esta actividad es ilegal en muchos de los países en los que Facebook tiene presencia.

Entre todos lo podemos conseguir.

Facebook denies blocking and retiring pictures of dog fights from the profile of their users. Facebook is constantly answering that they don’t consider dogfighting pictures as “graphic violence”. Let’s request them to change this policy. Dogs used in fights are abused and tortured until they die. Moreover, this activity is illegal in many countries, including USA.

We can change it!

Letter to
Que Facebook modifique su política de considerar que las imágenes de peleas de perros no son "violencia gráfica”.

Porque en todo el mundo, los perros son maltratados, torturados y asesinados solo por diversión. Se estima que en USA son más de 16.000 los animales asesinados en peleas cada año. Y su número aumenta
El maltrato psicológico y físico que tienen que soportar los perros utilizados en peleas es tan espantoso que hasta las personas acostumbradas a luchar contra esta lacra se sorprenden de las cotas de horror y barbarie alcanzadas.

To change Facebook policy of considering dogfighting pictures as no “graphic violence”

Facebook denies blocking and retiring pictures of dog fights from the profile of their users. Facebook is constantly answering that they don’t consider dogfighting pictures as “graphic violence”. Let’s request them to change this policy since dogs used in fights are abused and tortured until they die. Moreover, this activity is illegal in many countries, including USA.

Because all over the world, dogs are being abused and killed daily just for entertainment in fights. In USA is estimated that there are on average, more than 16,000 dog killed each year in dog fights. And this number is growing.
Because the psychological and physical abuses that the dogs endure is so gruesome that even seasoned investigators are consistently shocked by the barbarities they discover.