Het is tijd voor #Femojis in ons leven! (En daar hebben we jouw hulp bij nodig!)

Supporters

Op dit moment zijn ongeveer 300 miljoen vrouwen ter wereld ongesteld. Volgens de emoji's die nu beschikbaar zijn, kan een vrouw een prinses zijn, lippenstift versturen en laten zien dat ze nagellak gaat opdoen, maar er is geen enkele manier waarop ze zich kan uiten over de belangrijke dingen in het leven, zoals menstruatie.

Dat willen we graag veranderen.

Miljoenen meisjes en vrouwen vinden het lastig om over menstruatie te praten en menstruatie kan leiden tot schaamte, spanning en een gebrek aan zelfvertrouwen. Om dit probleem te verhelpen gaan we bij Libresse een petitie aanbieden aan Unicode (de instelling die verantwoordelijk is voor het emoji toetsenbord) om hen te vragen zes nieuwe menstruatie emoji's toe te voegen (#Femojis) zodat de taboes worden doorbroken en om mensen te stimuleren uit te drukken hoe ze zich over hun menstruatie voelen.

We gaan ons verzoek aan Unicode op 21 maart indienen. Voordat we dat doen, hebben we jouw hulp nodig om aan te geven hoeveel mensen het belangrijk vinden dat vrouwen zich beter kunnen uitdrukken door middel van femoji's.

Teken onze petitie vandaag nog en deel deze met je vrienden op social media door middel van de hashtag #Femojis.

Bedankt voor je hulp!

This petition will be delivered to:
  • Unicode

Libresse Nederland started this petition with a single signature, and now has 36,843 supporters. Start a petition today to change something you care about.