Vittoria

Free Wael Faqeeh

Questa petizione ha creato un cambiamento con 39 sostenitori!

We demand to  EU Commission for Foreign Affairs  to intercede for the immediate release of Wael Al Faqeeh.

Palestinian grassroots activist Wael al-Faqeeh, a coordinator at the Tanweer Forum in Nablus who frequently works with international solidarity activists, was seized in the early morning hours of Thursday, 28 June 2018 by Israeli occupation forces.

He is a long time civil society leader in Nablus who has been arrested on multiple occasions for his work in land defense and supporting popular struggle against settlements and Israeli occupation and colonization. Recently, he has been working with Tanweer to support local women’s cooperatives growing za’atar in the villages around Nablus, helping to support land cultivation by Palestinians and supporting women’s economic independence.
we demand the immediate release of Wael al-Faqeeh. His arrest comes amid the ongoing targeting of grassroots Palestinian organizers defending the land and confronting colonization.

Chiediamo Alla commissione per gli Affari esteri di intercedere per il rilascio immediato di Wael Al Faqeeh.

Attivista di Base Wael Faqeeh è coordinatore del Tanweer Forum a Nablus lavora a fianco degli attivisti e della solidarietà internazionale, è stato prelevato giovedì 28 giugno durante la notte dalle forze di occupazione israeliane.
Wael è da molto tempo impegnato nella società di Nablus ed è stato arrestato altre tre volte per il suo impegno a favore dei terreni e per il supporto alla popolazione contro i soprusi dei coloni ed occupanti israeliani.
Recentemente ha lavorato in supporto alla cooperativa femminile di Za'atar villaggio nei pressi di Nablus aiutando la popolazione
e le coltivazioni dei palestinesi a supporto anche dell'indipendenza economica femminile.

Noi chiediamo l'immediato rilascio di Wael al-Faqeeh.

L'arresto è avvenuto al fine di colpire gli organizzatori palestinesi di base che difendono la terra i loro raccolti e affrontano la colonizzazione israeliana in Palestina.

Oggi: Marco conta su di te

Marco Zinno ha bisogno del tuo aiuto con la petizione "Federica Mogherini: Free Wael Faqeeh". Unisciti con Marco ed 38 sostenitori più oggi.